שאל את הרב

התנהגותי ביום הזיכרון הקודם

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/06/09 19:05 א בתמוז התשסט

שאלה

שלום לכבוד הרבב..!

שאלתי לפני יום הזיכרון אם מותר ביום הזיכרון ללכת לטקס שאני יודעת שיש שם זמרת שמופיעה ולשמוע את השירים וכתבו לי שמותר כי זה לא שירים שמחים (כי הייתה גם את התקופה של ספירת העומר והקפדתי לא לשמוע שירים)הזמרת אני מעריצה אותה והיא גרה במושב קרוב לאיפה אני גרה ואני וחברות שלי רצינו ללכת ואיזה מישהי שאני מתכתבת איתה מכירה את הזמרת ממש היא בקשר איתה ואמרתי לה שאולי אני הולכת לטקס במושב והיא שמחה ורצתה שאני אלך והיא אמרה יש סיכוי שתראי אותה ואפילו היא תקח אתכן אליה לבית ואז הבאתי לה את המספר שלי והילדה הזאת התקשרה אליי והיא אמרה שהיא דיברה עם הזמרת הזאת ואחרי הטקס אני אתקשר לילדה הזאת והיא תגיד לזמרת שנפגש באיזה מקום ואז היא תקח אותנו לבית שלה וכולי שמחתי...ואז הגענו למושב באצע הקטס בדיוק היא הייתה באמצע השיר ואז היא ירדה מהבמה והייתה כזה לידנו ואז בסוף הטקס היא באה אלינו ודיברה איתנו ואמרה לנו שהיא מזמינה אותנו לבית שלה ואז הלכנו אלייה לבית ודיברנו ואז היא הדליקה טלויזיה והיה סרטים על יום הזיכרון והיה גם שירים ואח"כ היא דיברנו על הפורום שיש לה במחשב והיא אמרה בואו נכנס לפורום ואז הלכנו לחדר והסברתי לה איך נכנסים ואז היא השמיעה לנו שירים שהיא שרה באירועים ודברים כאלה הראתה לנו תמונות והעברתי לאמא שלה לפלאפון איזה צלצול של הבת שלה ודברים כאלה ואז אבא שלה החזיר אותנו לבית והוא השמיע לנו באוטו 2 סינגלים שמשהי אחרת שרה והבת שלו אולי תשיר אותם ודברים כאלה ושמעתי שירים וכולי התלהבתי ואז היא גם שרה לנו איזה שיר..

ואז כשירדנו מהרכב כולי שמחתי..כי זה היה נראה הזוי כזה כל מה שקרה ואז התקשרתי לילדה הזאת שסידרה את המפגש וסיפרתי לה וכולי שמחתי וקפצתי..

ואז אמרתי לחברות שלי וואי בכלל לא הרגשתי את יום הזיכרון כי כולי הייתה שמחה בגלל שנפגשתי איתה ואז וגם שמעתי שירים שמחים בספירת העומר וכולי אח"כ התבאסתי מצד אחד הייתי שמחה בגלל שהייתי בבית שלה ומצד שני כולי התבאסתי ואני לא יודעת נראה לי שטעיתי..

וראיתי את הזמרת גם לפני הטקס אבל לא ככה ממש באופן אישי כאילו בהופעות..

לפי מה שכתבתי עשיתי משהו לא בסדר?וכשהגעתי לבית הרגשתי הרגשה כזאת מוזרה כאילו שיום הזיכרון וכולי שמחתי ובכלל לא הרגשתי את ערב יום הזיכרון ורק למחרת בטקס של בית הספר הרגשתי ..

כבוד הרב רציתי לשאול אם עשי

תשובה

שלום וברכה

מניסיוני למדתי כי יותר טוב לא כל כך לחטט בעבר.
יכול להיות שביום הזיכרון צריכה להיות מודעות אחרת, אבל גם מה שעבר עלייך – לאמור: ההזדמנות לפגוש את הזמרת הזו הוא דבר שהיה חשוב לך.
מה שעושים הוא להתבונן על העתיד ולא על העבר.
להחליט כי בימי הזיכרון הבאים אכן תתמקדי ביום הזיכרון, ושהתודעה שלך תהיה בטקס עצמו ולא בכל מה שנמצא מסביב לה, ואת הניסיונות למצוא קשר עם מי שאת אוהבת תעשי בימים אחרים. בדרך הזו לא תסתבכי עם דברים שעשית בעבר, אלא עם המבט לעתיד טוב יותר.


כל טוב

כתבות נוספות