שאל את הרב

התנגדות הבעל להריון

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 03/04/09 10:59 ט בניסן התשסט

שאלה

בעלי מתנגד בצורה עיקשת מאד ללדת ילד חמישי(יש לנו בן 3 בנות) בגין מצב כלכלי לא קל (אני עו"ס ובעלי עובד בנק) וכן בגלל העדר כוחות פיזיים ונפשיים של שנינו.

לעומת זאת אני בת 36 ורוצה מאד ילד נוסף ומסכימה עם הערכתו של בעלי כי אוביקטיבית זהו צעד משמעותי עבורנו ולא קל במיוחד עבורנו.

האם יש מקום ללחוץ ולהתעקש מאד ולהפעיל לחצים מכל סוג שהוא בכדי לקבל הסכמתו להפסיק להשתמש באמצעי מניעה? או להרפות ולהשלים עם העובדה שזאת המשפחה שתהיה לי והיא לא תגדל!

אשמח עם הרב יוכל להדריך אותי כיצד לנהוג

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום,

קשה מאוד לענות על שאלה שכזו דרך האינטרנט בלי להכיר מקרוב ובאופן אישי אותך, את בעלך ומשהו מצורת הקשר הקיים ביניכם.
באופן כללי נראה שיש בסיס מוצק לשני הצדדים בדיון. אם צד אחד חש שאין מספיק כוחות נפשיים לגדל ילד נוסף ואין בסיס כלכלי מתאים לכך יש בהחלט מקום לנקוט צעדים מתאימים. לעומת זאת אם הצד האחר מעוניין בילד נוסף, במיוחד אם מדובר באישה, יש חובה גם מבחינה הלכתית וגם מצד חיי בני הזוג להמשיך לנסות להרחיב את המשפחה.
אין לדעתי בשתי ההצעות שהצגת דרך אמיתית להגיע לבירור אמיתי של העניין החשוב הזה. אי אפשר לחייב את בעלך או "להתעקש" עד שהוא נכנע נגד רצונו האמיתי. גם התקפלות מצדך ללא שזה מבטא קבלה אמיתית בתוכך אינה בריאה. בשני המצבים המשקע הנפשי שיישאר עלול להפריע בקשר בהמשך.
(ייתכן שחוסר היכולת שלכם להגיע לעמק השווה בעניין כה מרכזי בחייכם משקף מקום לא פתיר בקשר בכלל – גם אם בדרך כלל הקשר הוא טוב).
שורה התחתונה - הייתי מאוד ממליץ שתפנו יחד לאדם שיש לכם אמון בו כמי שיכול לעזור לכם לעשות תהליך בירור יותר עמוק ואישי על הבדלי הגישה לנושא.
בברכה, דוב ברקוביץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות