שאל את הרב

התמודדות קשה למול נטיות לאור התעללות מינית

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 04/04/07 21:56 טז בניסן התשסז

שאלה

שלום לרב

שמי יואל (שם בדוי) הסיפור שלי הוא מוגדר "קשה" אם כי לקח לי זמן להבין מה מה עבר עליי במהלך חיי.

בגיל 3 עברתי התעללות מינית וניצול מבן משפחה והדבר גרם לי מגיל זה להיחשף, למין ולצרוך אותו על גווניו עם בן המשפחה ושאר מנצלים וחברים במהלך חיי.

כל חיי הרגשתי שונה ומוזר ,

משפחתי היא קרשת יום שלא סיפקהלי את צרכיי בתור ילד ואף הסביבה שבה גדלתי התעללה בי באופן נפשי ופיזי , בילדותי

עם התבגרותי (13) העטתי על עצמי מסכות רבות ונהפכתי "מוצלח" מוביל ומנהיג בישיבה ובצבא ועם החברים. את הנושא ההוא יחסית הדחקתי והוא היה קיים לרוב בפנטזיות(למעט קשר עם גבר בן 20 שנמשך מגיל 12 עד 22 כל מס' חודשים) עד שבצבא לאחר לחצים ותסכולים ונ\מצב משפחתי רעוע

החלטתי "ליישם" את הנגזר עליי מה' ( כך חשבתי) ומכרתי את נשמתי לשטן הרע , ושקעתי בתהומות הגועל והזוהמה , תוך חניקת הנשמה שלי, חיפשתי חום והכרה במקומות אפלים, אצל אנשים אפלים , והדיכאון רק גבר ,עד כדי רצון למות בצבא בפעילות צבאית.

ב"ה לאחר שלוש שנים של התפלשות בביבים הגיעה ישועתי ותפסתי עצמי בידיים ועברתי תהליך של גילוי עצמי וריפוי בסיוע אנשים מעולים

כיום אני נמצא במקום אחר לגמרי, מחובר חזק ומתקדם.

אך לצערי הרב ולכן אני פונה אליך הרב, אני לא מצליח להתגבר על הנטייה הזו לגמרי, היות ולא תמיד אני מרגיש מחובר לעצמי , ולא תמיד אני קורא את צרכיי כהלכה ואני מוותר ושאנן ואז אני מוצא את עצמי במאבקים קשים יום יום ואני מוצא שבעת מבחן אני כושל שוב ושוב למול המחשב , ואפילו נופל עם גברים ח"ן , וכל פעם מסרב להבין שזה לא אני באמת ושאני יכול להיות מחוץ לגמרי.

וזה כמו 2 מסלולים מצד אחד מתקדם פלאים ומצד שני לא מתנתק מהעולם ההוא לגמרי

זה מתסכל נורא!! אני לא רוצה לחיות חיים כפולים ויש לי חשש שזה הולך לכיוון הזה כיוון שהתחושה שלי השתפרה וגיליתי את עצמי וטוב לי עם מי שאני אך אני עדיין לא מתנתק לגמרי מזה, כבר עברו מעל שנתיים מאז.

אני יודע שלימוד תורה וסדר יום יעזרו לי אבל הבעיה היא שכשאני נמצא בניסיון ( למול מחשב בעבודה למשל לבד , לאחר שבבית ניתקתי ) או אצל ההורים וכד' אני פשוט קורס

אין לי מעצורים

וזה נורא!

אני מרגיש שבגלל שטבעו בי את הנטייה הזו בגיל קטן זה ממש חזק שם ומסרב לצאת לגמרי

מה הרב מציע לי לעשות?

תודה רבה וחג שמח

שנזכה לישועות

ד"א

תשובה

נשמה קדושה וטהורה,
צריך להאמין שכל צעד שאתה עושה כדי להתרומם מהרע הוא יקר וחשוב לאין שיעור בעיני ה' יתברך. כל פעם שכואב לך על מצבך, כל פעם שאתה רוצה או מנסה לחדול ועל אחת כמה וכמה בפעמים שאתה גם מצליח - הפעמים הללו, הן הן הצלחת הנפש הניצחית שלך והם הם מהותך האמיתית ששקולה ריבי רבבות פעמים יותר מכל הנפילות והכשלונות שלך.

חזק ואמץ בדרכך, אם תאמין שהטוב באמת גדול וחזק יותר מן הרע - אין ספק שתתגבר כל פעם יותר ויותר עד שתתרפא לגמרי.

גם לא צריך לחפש אשמים למצבך. אין בכך כל תועלת. רק ה' ברחמיו שנתן לך אפשרות נוספת להתגלגל לעולם הזה נתן לכוחות כאלה לפעול עליך כדי שתתגבר עליהם וכך תתקן בלי ספק את כל מה שפגמת בכל הגלגולים וגם תשפיע כוח של קדושה והתעלות באופן ניסתר על כל הנשמות והעולמות שממש ברגע זה תלויים בך.

הטוב ינצח. תאמין!
ארז

כתבות נוספות