שאל את הרב

התמודדות ביצרים

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 15/07/10 09:27 ד באב התשע

שאלה

שלום רב !!

ברצוני לשאול את הרב מספר שאלות!!

1)איך מתגברים על היצר המיני לגמרי? לדוגמא: אדם נורא קשה לו עם היצר המיני וזה חזק ממנו נורא והוא נגיד רואה תמונות לא צנועות וסרטים פורנוגרפים והוא נורא רוצה לספק את יצרו ...

2)איך מתגברים עם יצר האכילה ? לדוגמא : אדם שרוצה לאכול מכל הדברים שיש בעולם רוצה לאכול הכל ...

שיהיה לך יום טוב כבוד הרב ...

תשובה

שלום מאור,

סליחה אל האיחור במשלוח התשובה.
א. הרבה מאוד מאתנו חושבים מחשבות המתעוררות בגלל היצר המיני במשך חיינו - כצעירים וגם כמבוגרים - וכמו שתארת הדמיון של האדם תמיד פועל. העובדה שאתה לא לבד איננו מטהר את המחשבות שלך, אבל מצד שני אסור לאדם לפקפק בטובו הבסיסי או לראות את עצמו כטמא ושפל בגלל זה. זה חלק מהחיים בשביל הרבה מאתנו.
אחת התוצאות ההרסניות ביותר של מחשבות טמאות היא הרגשה של לכלוך וטומאה פנימית. אם הרגשה זו מתחילה לשלוט בנו זה יותר קשה מהמחשבות עצמן.
ב. מחשבות כאלו בהחלט נחשבות כחטא, אבל כבכל חטא אנו צריכים לדעת שהקדוש ברוך הוא נתן לנו את כוחות הנפש ואת החכמה הפנימית להתמודד ולתקן. ובשעה שאנו מתקנים אנו מגיעים לדרגת חיות פנימית גבוהה יותר ממה שהיה לנו לפני שחטאנו.
ג. אני מציע שכל פעם שעולה מחשבות כאלו אצלך תחפש עיסוק מעניין, יוצר ובונה. משהו שיעסיק אותך ושיש בו עניין של חיוניות לנפש שלך וגם דבר שאתה יכולה לשתף בו אחרים.
בכלל התרופה הכי טובה למחשבות כאלו ולדמיון המיני היא לא לחשוב אותן. ואיך מגיעים לכך? הרי אחרי שאדם מרגיש שהן באות אליו כל הזמן הוא חושב שאי אפשר לא לחשוב אותן.
אם כן כמה שאדם עסוק בחייו בדברים שהוא אוהב לעשות אותם, דברים שמחיים אותו ונותנים לו לתת ביטוי לכוחות שיש בו - כך המחשבות הללו הולכות ונחלשות, הולכות ונעלמות. זה עניין של זמן ותהליך מסוים וצריך סבלנות ואסור לנו לרדת על עצמנו יותר מדי כאשר בכל זאת הן חוזרות - אבל זאות תרופה בדוקה.
ד. בוודאי יש להתרחק לגמרי מגירויים כמו תמונות וסרטים. לא רק כאשר מדובר בסרטים שעיקרם להיות גירוי. לצערנו גם בהרבה סרטים "רגילים" היום ישנם קטעים המעוררים גירוי בכוונה כדי שהקהל יבוא וישלם לראות את הסרט. גם מסרטים אלו שלפעמים יש בהם ערך מצד עצמם, יש להתרחק אם אנחנו מרגישים שיש בהם גירויים בשבילנו.
ה. גם לגבי דחך האכילה תקפים הדברים שכבר כתבתי. היצר המיני ויצר האכילה קרובים אחד לשני בנפשנו. הייתי מוסיף בנקודה זו שיש היום אוכל טעים מאוד שהוא אוכל ברי - ללא כמיקלים וללא סוכר לבן וקמח לבן. כמה שאדם חושב במודע על כך שאוכל לא ברי עלול להרוג אותו כאשר הוא צעיר כך יוכל להרגיל את עצמו לאכול אוכל ולא לאכול את כל דבר שרק אפשר להכניס בפה ויש לו טעם טוב לחיך.
בברכה, דוב ברקוביץ
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות