שאל את הרב

התיקון של הימים הקשים האלו של בין המיצרים .איך מתקנים?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 23/07/08 20:32 כ בתמוז התשסח

שאלה

יש לי שאלה אליך לגבי ימי בין המצרים שלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב, היו מבחינה היסטורית ימים של חוסר מזל ואסונות לעם היהודי. בתקופה זו, חרבו שני בתי המקדש, בין כל שאר הטרגדיות האחרות.

השאלה שלי איך מונעים את חוסר המזל הזה לעם היהודי חס ושלום?

תשובה

ב"ה


שלום.


חז"ל ענו על שאלת וכך הם אמרו במסכת יומא דף ט "מקדש ראשון מפני מה חרב? מפני שלשה דברים שהיו בו: עבודה זרה, וגלוי עריות, ושפיכות דמים.

אבל מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו[ שנאת חנם]. ללמדך ששקולה שנאת חנם כנגד שלש עבירות* עבודה זרה, גלוי עריות, ושפיכות דמים".

התיקון תלוי בהפלת המחיצות שבין אדם לחברו .להרבות אהבה. זו העבודה הגדולה במילים פשטות .
הפלת מחיצות כוללת אהבת חסד, צניעות עזרה תפילה על הכלל אהבה ועוד ועוד.

לא מזמן שמעתי אדם (דתי..) אומר לחברו (הדתי כמוהו..) "אין לנו מה לדבר איתך ! אתה מבחינתנו [מחוק] לא רוצים קשר איתך ועוד ועוד"

או לאוזנים שכך שומעות .כיצד יבנה המקדש?.

[כל יהודי הוא אות בספר תורה] ואם אדם אומר לחברו שהוא מחוק הרי שהוא [מוחק אות בספר תורה ]והספר התורה הזה ח"ו פסול מה תועיל תפילתו של אותו אדם המוחק? ומה יועילו מעשיו ולימודו? הוא צריך לתקן תחילה את האות המחוקה בספר התורה ואז הספר יהיה כשר לקריאה ואז כל לימוד וכל קריאה בתורה יש לה כוח ועוצמה לרומם ולגדל ולהגן על עם ישראל כולו ולקיים את העולם שהרי "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי." הדרך ארץ היא קדמה לתורה .

ובעזר השם נתפלל שתרבה האהבה שבין אדם לחברו ובין איש לאישתו ובין האחים לעצמם ובין ילדים להורים ובין שכנים לעצמם ובין דתיים לדתיים ובין דתיים לחילונים ובין עם ישראל לעולם כלו .אמן.

וכמו בשיר של ליבר וציוני "יחד"
"איך שהלב נפתח
חובק את העולם
ובקריאה גדולה
לשיר לאהבה

אימרו הכל אפשר
זה לא מאוחר
השחר כבר עלה
זמן לאהבה

יחד לב אל לב
נפתח ונראה ת´אור שבשמיים
יחד לב אל לב
נפתח בתקווה לאהבה"


בברכה,


עוזיאל אליהו,





כתבות נוספות