שאל את הרב

התייעצות בנושא זוגיות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/03/07 08:18 כב באדר התשסז

שאלה

בעלי ואנוכי הקמנו בית חילוני בישראל ולנו 3 ילדים. אנו אוהבים ומעריכים אחד את השני. לאחרונה בעלי מתחזק מאד. אני במצוקה! מפוחדת מהבאות. אינני מעוניינת לחיות באורח חיים דתי ורוצה להשאיר את התא המשפחתי כפי שהוא. כפי שהתכוונו כשהקמנו אותו. אני רוצה לשמור על התא המשפחתי הקיים שלי , אשמח לקבל עצות איך לעשות זאת.אין בכוונתי ורצוני להשתלב באורח החיים הדתי.תודה

תשובה

שלום וברכה
השאלה שאת שואלת היא אכן קשה מאוד ועדינה מאוד, ומחייבת הרבה עבודה משותפת של שניכם האחד עם השני. אין לזה פיתרון קסם, ואין מה שמתחולל ביניכם קל לעיצוב משותף.
מה עושים במצבים מעין אלה ? מתקרבים האחד לשני. כל אחד מכם יהיה חייב לבוא לקראת השני. בעלך יצטרך לעשות את קו המינימום בלבד, כדי לקיים את החיים המשותפים ביניכם, וכדי לעמוד בברית שהוא כרת איתך מתחת לחופה. את תצטרכי לעשות את המינימום הנדרש כדי לאפשר לבעלך להתחזק, בשל הרצון שלך לשמור על הבית. למעלה מכך, טוב יהיה אם תחליטו שחלק מתהליך ההתחזקות יהיה בתחומי בין אדם לחבירו – הימנעות מלשון הרע, מרכילות וכדו' – וכך תוכלו לחלוק ביחד את החוויה של התחזקות, כאשר את תעשי את זה מהכיוון שלך והוא יעשה את זה מהכיוון שלו.
אם שניכם תתאמצו לעשות זאת ייתכן שדווקא תעמיקו את הקשרים הזוגיים שלכם, וגם חוויית ההתחזקות של בעלך וחוויית החילוניות שלך יקבלו מהצד השני – הוא יהיה מתחזק בריא וישר דרך, ואת תהיי חילונית עם ערכים יהודיים ומורשת, ואז שניכם תימצאו במקום טוב יותר.

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות