שאל את הרב

התאמת שמות

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 22/01/07 20:27 ג בשבט התשסז

שאלה

שלום רב,

אני בחורה בת 20 חרדית מודרנית, גרה בבני ברק. סטודנטית למנהל עסקים- לא חרדית מהמניין.

התארסתי לפני כחודש לבחור חרדי אמנם "חזק" יותר ממני בדת.

מאז תקופת הארוסים הוא מעיר לי על לבוש ומנסה לשנות אותי כל הזמן. אני מסבירה לו שאני כמו שאני וכך הוא לקח אותי.אני לא משקרת את עצמי. כרגע אני "מרשה" לעצמי קצת יותר. ולא רואה את עצמי מתחזקת בזמן הקרוב. אני מציינת בזאת שאיני הולכת עם חצאיות מיני או קצרצרות אלא חצאיות עד הברך ולבוש מודרני אך צנוע בעיני.

הוא בחור ממושב ואני מעיר. הוא לא רגיל לאופנה ואני מאד.

מציק לי שדורשים ממני כל הזמן להשתנות ולהתחזק ואני ל רוצה בזה בשלב זה של חיי או בכלל.

שמו: חיים ידידיה ואני לאה

השאלה שלי אם בכלל אנחנו מתאימים.

מפחיד אותי להכנס לזוגיות של ויכוחים, היום זה על לבוש על מה יהיה מחר?!

אשמח לקבל תשובה מהירה ככל האפשר!בתודה מראש לאה.

תשובה

לאה
שלום רב,
איני נמנה עם מי שמזווגים או מבטלים זיווגים על פי שמות בני הזוג, ודומני שהפניה שלך לשיטה הזו נובעת מסבך ההתלבטות בה את נמצאת, כאשר זהו הפיתרון הקל ביותר.
כיוון שאינני מכיר אתכם, ואינני יודע עליכם כמעט דבר, תהיה זו יומרה חסרת אחריות לנסות לקבוע האם אתם מתאימים אם לאו.
מה שביכולתי לעשות הוא להצביע על כיווני החשיבה והשאלות הקיימות בסיטואציה בה את נמצאת, בתקווה שבדיקתם תוביל אותך להכרעה הנכונה.
השאלה שעומדת על הפרק איננה היחס של ארוסך לאופנה או ההבדלים ביניכם בהלכות צניעות. הנושא שטעון ברור הוא עד כמה גדולים ביניכם הפערים הרוחניים והתרבותיים באופן כללי? באיזו מידה אתם רוצים ומסוגלים לערוך שינויים ופשרות כדי להגיע לעמק השווה? ועד כמה אתם בשלים ומסוגלים להגיע להבנה באשר להבדלים שביניכם?
אני סבור שעליך לבדוק נושאים אלה בשתי דרכים: האחת, שיחה רצינית ומעמיקה עם בן הזוג, בה עליך לנסות להבין באיזו מידה הוא מוכן לקבל אותך כפי שאת, ולברר על מה לדעתו צריכים בני זוג להעיר זה לזה ובאיזו דרך? אפשרות אחת היא שההערות שלו בנושא הלבוש הם מקרה מיוחד של נושא שמציק לו, ואילו האפשרות הקיצונית האחרת היא שהוא גדל באווירה בה מקובל שהבעל מעיר לאשתו השכם והערב על כל דבר ועניין, ולדעתו זה חלק מתפקידו "לחנך" אותך.
הדרך השניה היא מחשבה רבה עם עצמך עד כמה יש ביניכם מכנה משותף בעניינים של השקפה ואורח חיים? האם רק בענייני לבוש אתם חלוקים, ופרט לכך אתם רואים הכל עין בעין, או שלמעשה אתם מדמיינים בצורה לגמרי שונה את כל סגנון חייכם. גם בנושא זה חשוב לשוחח בגילוי לב ולברר מה הציפיות של בן הזוג ממך ומעצמו בהמשך החיים, כיצד שניכם רואים את חינוך הילדים, ושאלות נוספות כיו"ב מהם משתקפת מידת ההתאמה ביניכם.
אני מאמין שרק ברור רציני מסוג זה יוכל להוביל אותך להחלטה הנכונה האם להתחתן איתו או להפסיק את הקשר.

אני מאחל לך שתזכי להגיע להחלטה הנכונה, ולהקים בית נאמן ומלא אושר.

רונן לוביץ

כתבות נוספות