שאל את הרב

השתתפות בריאלטי

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 15/03/10 18:55 כט באדר התשע

שאלה

שלום!

אני בחור בן 20 וכבר מגיל צעיר אמרו לי ורציתי ללכת לתוכנית ''כוכב נולד'' . ותמיד דחיתי את זה בכך שזה לא צנוע להשמיע לכולם את קולי ולהתגאות בכישורים שנתן לי הקב"ה ובכלל שפרסום זה דבר רע ועלול לגרום לגאווה וכו'.

אבל עדיין יש בי את הרצון כן לנסות וללכת ואפילו לעשות זאת בקודש כמה שאפשר ודרך זה לקרב אולי רחוקים.

-האם ללכת?!

- מה הדעה של הרב בנושא פרסום בכללי? גם אם זה בא מדרכים אחרות לאו דווקא תוכנית טלויזיה?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בעזה"י

שלום,

בהשתתפות בתוכניות ריאליטי (ובתוכניות טלויזיה בכלל) צריך לחלק בין שני רבדים:
הרובד ההלכתי הבסיסי- הרי ברור שאין שום היתר לעבור על ההלכה על מנת להשתתף בתוכניות טלויזיה, כשם שלא יצטלם אדם בשבת ככה גם לא יצטלם בתוכנית לא צנועה או שדורשת ממנו לעבור על הלכות לשון הרע ורכילות (ע"ע האח הגדול ודומיו).
נראה לעניות דעתי ברור מאליו שטלויזיה (או פרסום בכלל) שמחייבות או אפילו לוחצות אדם להפר תורה ומצוות ודרך הלכה - אין להן שום מקום כלל.

הרובד השני הוא הרובד הערכי הרוחני- לצערינו היום מפיקי כמעט כלל הערוצים פונים אל היצרים הכי נמוכים שבאדם על מנת להעלות את הרייטינג של התוכניות שהם יוצרים. התוצאה היא טלויזיה ותקשורת פופוליסטית, רדודה, נמוכה ויצרית שמשפיעה על כל התרבות שלנו.
יש תוכניות ריאליטי שמזינות את היצר הנמוך של האדם במציצנות, ברכילות על האחר, בשמחה לאיד.
יש תוכניות שיוצרות חלומות באספמיה, תקוות לא ראליות שמתנפצות ומנתקות אותנו מחלומות אמיתיים שאותם אנחנו חולמים בעצמינו ומשאיפות עצמאיות שלנו.

אני מסכים שיש שליחות גדולה להשתלב בתקשורת כדי "לתקן מבפנים" כדי להראות שיש ואפשר לעשות תקשורת טובה, יוצרת, חושבת, משפרת ומחנכת- אבל צריך לבדוק היטב היטב לאן נכנסים.

פרסום בפני עצמו- אין בו עניין. היום כדי להיות "מפורסם" אתה לא צריך להיות מוכשר או חכם במיוחד, גם לא מיוחד ובעל הישגים מספיק שהופעת בטלויזיה או בעיתון וכבר אתה "מפורסם".
ואז מה? יכתבו עליך רכילות בעיתון? יצלמו אותך צלמי פפארצ'י? תהיה עשיר?
הידעת שאחוז הגירושין הגבוה בעולם הוא בקרב מפורסמי הוליווד? האם זה בגלל שהם מאושרים או שלמים?

אם יש לך כשרון שירה- תשתמש בו! פתח אותו!
תחפש סוכן (ישר!!!) שיהיה מוכן ללוות אותך. תבצע ותקליט ותנסה לבנות את עצמך כזמר וכאומן ולא כ"מפורסם" או "סלברטי"- האם זה לא מה שאתה באמת באמת מבקש?

אם תלך ביושר ובאמונה, אם תחפש את מה שבאמת אתה רוצה ולא הדרת תקשורת חיצונית ומזויפת- ה' לא ימנע טוב להולכים בתמים!

בהצלחה
אור
צוות ישיבת צפת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות