שאל את הרב

השלמת תפילה לנשים

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 30/01/08 23:17 כג בשבט התשסח

שאלה

שלום :)

התחלתי בזמן האחרון (חודשיים-שלושה) להתפלל 3 תפילות אבל תפילת ערבית עדיין לא ממש מושרשת אצלי... שמעתי פעם שאם אדם מפספס תפילה מסויימת-יתפלל תפילת 18 פעמיים בתפילה הסמוכה לה אח"כ. לא חשבתי שהדבר הזה נוגע לי משום שאני בת-ואני לא מחוייבת בכל התפילות ולכן זה ברכה לבטלה אבל למדתי גם שאם אדם עושה משהו 3 פעמים זה כאילו נדר לעשות זאת תמיד. קצת סיבכתי..אבל בקיצור-מה עלי לעשות אם אני שוכחת או שלא יוצא לי להתפלל?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב

הלכות נדרים הן הלכות סבוכות, ויש בהן אף סיכון מסויים. כמו שציינת, כאשר אדם לוקח על עצמו לעשות עניין הלכתי מסויים ועושה זאת שלוש פעמים ברציפות, הדבר מהווה נדר עבורו, אלא אם כן חשב או אמר שזה בלי נדר.
לגבי השלמת התפילה, אכן מי שחייב בתפילה עליו להשלים, אם פספס תפילה בשוגג, את התפילה הבאה פעמיים. אם קיבלת על עצמך שלוש תפילות גם עלייך יש את החיוב להשלים. אם לא - אין לך חובה.
אם כבר יצא לך להתפלל שלוש פעמים ברציפות ערבית ואת לא מתכוונת להתפלל כל יום, לכי לרב על מנת להתיר את הנדר. אם לא, כווני כל פעם לפני תפילתך שאת לא נודרת להתפלל כל יום.
אם את כן רוצה - עלייך להקפיד להתפלל כל יום ערבית, ואז אם פספסת בשוגג עלייך להשלים בשחרית למחרת.

אריאל
(המשיב אינו רב)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות