שאל את הרב

הערצה

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 18/01/03 21:53 טו בשבט התשסג

שאלה

למה יש בעיה בענין הערצה למפורסמים,ובכלל לכל אדם שאוהבים?

(בדרך כלל זה מצוי אצל בני נוער שמעריצים שחקנים או מישהו מפורסם,קונים תמונות שלהם, טולים אותם בחדר, הולכים להופעות יקרות(והשאלה היא לא מה הבעיה עים ההופעות-זה ידוע לי)או פשוט מעריצים אותם..)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בעניין הערצת מפורסמים
לשואל שלום,
משאלתך ניכר כי הינך בחור ערכי שמחפש לפעול על פי האמת ולא על פי כל אופנה חולפת.
ולעניין שאלתך - אין שום בעיה בהערצת מפורסמים ...! ולהפך, כבר ניבא ישעיהו (ל', כ') "וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ",ואף חז"ל (אבות א', ד') דגלו בשיטת "הערצה" והמליצו לנו - "יהי ביתך בית ועד לחכמים והוי מתאבק בעפר רגליהם והוי שותה בצמא את דבריהם", ומדוע עד כדי כך? מסביר ר"ע מברטנורא בפירושו שם - "שאי אפשר שלא תלמוד מהם איזה דבר חכמה". יוצא שהקרבה והערצה לתלמידי חכמים גורמת לאדם לדבוק בדרכיהם, מידותיהם וחכמתם.
כל זה טוב כאשר הערצה מפנת לאנשים חיוביים, אך במידה והיא מפנת כלפי שחקנים או זמרים שהתנהגותם מפוקפקת, זה עלול לגרור את המעריץ להדבק בדרכם ולשאוף להיות כמותם, וכל שכן אם הוא נוהג לתלות את תמונותיהם בראש כל חוצות ולהאזין לתכני שיריהם כאילו היו אלו טיפות האוויר האחרונות בעולם... במקרה כזה פשוט "שאי אפשר שלא תלמוד מהם איזה דבר ... עיוות ...!!!".
לכן צריך להיזהר מאוד מהיסחפות אחרי כל אופנה או הלך רוח הנהוגה ברחוב ולברור היטב כל דבר שאנו נוהגים לשמוע או לראות, ובטוחני שאם שאלות אלו מעסיקות אותך אז גם תצליח.
נשמח לתגובה: karnei_shomron@intermail.co.il
בברכה צוות המשיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות