שאל את הרב

הסכם לכבוד הדדי

חדשות כיפה רבני בית הלל 06/01/13 13:18 כד בטבת התשעג

שאלה

שלום רב,

אנו מתעתדים להתחתן בקרוב ומתלבטים האם לחתום על הסכם לכבוד הדדי בטרם נישואינו.

אנו מודעים לכך שקיימות דעות לכאן ולכאן, אך נשמח לשמוע עמדתכם-

א. האם חתימה על ההסכם אינה מעודדת את קלות הגירושין?

ב. ידוע כי לא מעט רבנים מתנגדים להסכם בשל בעיות הלכתיות (גט מעושה, אסמכתא וכולי..). מהי עמדתכם בעניין??

בתודה מראש,

נעה ואביתר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

מזל טוב נעה ואביתר!
ניכר מתוך שאלותיכם שאתם אנשים חושבים וערכיים, לכן אפתח ואמליץ שתחתמו על ההסכם לכבוד הדדי ולו משום התיקון החברתי שבו. אם אתם תחתמו תהוו דוגמה לאחרים וכך תוכלו לגונן על אחריםמפני סירוב-גט, בתקוה שאתם לא תזדקקו לו.

ועכשיו לשאלותיכם:
א. בעת החתימה על ההסכם לכבוד הדדי מניחים תשתית של בטחון ואימון אחד בשניה. הפעולה הזאת מבטאת את ההיפך מעידוד לגירושין. האמירה של כל אחד מבני הזוג בעת החתימה היא, שאהבתי לך כה חזקה שאני מבקש/ת להגן עליך מכל צרה שעלולה ליפוך עליך * אני רוצה להגן עליך אפילו מעצמי! מצד שני, במשך הנישואין במקרה ובני הזוג יגיעו למשבר חלילה כך שאחד מביניהם שוקל גירושין, ההסכם לכבוד הדדי כולל מנגנון של שיקום נישואין המחייב את בני הזוג, על פי בקשת אחד מהם, להתיעץ עם מטפל זוגי מוסכם ו/או מקצועי. אם תעיינו בהסכם עצמו תבחינו בשני מנגנונים של שיקום נישואין המגינים מפני גירושין קלים.

ב. ההסכם לכבוד הדדי חובר על ידי צוות של שני רבנים וטוענת רבנית (גילוי נאות*כותבת תשובה זו) בהתייעצות ובליווי דיינים מבית הדין הרבני והוא אכן תקף הלכתית.

ניתן למצוא מידע נוסף והסברים נרחבים יותר לגבי ההסכם לכבוד הדדי באינטרנט.

בברכתנו לבניית בית מלא שמחה וכבוד הדדי,

ד"ר רחל לבמור



(התשובה ניתנה מהרבנית ד"ר רחל לבמור)

רבני בית הלל משיבים על שאלות גם בפייסבוק - כנסו עכשיו - http://www.facebook.com/B.Hillel?filter=2

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות