שאל את הרב

הנהגה לאחר טומאת קרי לילה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 12/01/07 02:57 כב בטבת התשסז

שאלה

שלום רב לרב...יישר כח על העבודה...

יש לי כמה שאלות בנושא טומאת קרי לילה איזה דברים אני אמור לעשות אחרי שיוצא לי קרי לילה...

1)במידה ואני יושן עם תחתוני בוקסר ומעל זה יש לי מכנסיים...אז במידה ויצא לי טומאת קרי לילה אני אמור להחליף ת'מצעים למרות שאני יודע שזה לא עבר דרך הבוקסר והמכנס(הטיפות)..??

2)במידה ויצא לי כן???אז אם דוגמא שמתי על המיטה שלי על המצעים שיצא לי בהם טומאה של קרי לילה..שמתי בגדיים נקיים מה אני עושה??אני שואל ת'שאלות האלה בגלל שאני יושן עם חברים שלי בפנימיה אז הם רואים שאני עושה כל מיני הנהגות מוזרות אז לא נעים לי..כמו אם שמתי בגדיים נקיים על המצעים אז אני הולך נוטל יידים ואז אנימשפריץ אתזה על הגדים ששמתי על המיטה כדי שכביכול הטומאה ת'עזור...

3)ישנתי אז אצל חבר שלי במיטה שלוו ויצא לי שם טומאה של קרי לילה...ולא נעים לי להגיד לו שיצא לי קרי לילה אצלו במיטה אז מה אני עושה???ובכלל הכי לא נעים לי שלפעמים הוא לומד שם תורה אז כולי מרגיש לא טוב עם זה..

סליחה על השאלות המביכות האלה..ותודה רבה על הזמן שאתה מקדיש לי ולכל השואלים פה..באמת תודה רבה שבת שלום ומבורך:)

תשובה

שבוע טוב
מכיוון שאין אנו שומרים היום הלכות טומאה וטהרה, אין לטמאת הקרי שום משמעות. מי שראה קרי בלילה צריך ליטול בבוקר את ידיו שמא נגע בקרי (שו"ע או"ח מ,ז) כמו כל מי שקם בבוקר בעצם, ומכאן ואילך הכל שייך להגיינה. אין שום הנהגות הקשורות לטומאת הקרי, ואין שום צורך לנסות להעביר אותה מהמצעים או הבגדים. כמובן שרצוי להתרחץ ולהחליף בגדים, אך אלו שיקולים הגייניים ונקיוניים לטעמו של כל אחד.
לסיום, כך פוסק שו"ע (סי' פח):
"כל הטמאים קורין בתורה וקורין ק"ש ומתפללין, חוץ מבעלי קרי שהוציאו עזרא מכל הטמאים ואסרו בין בד"ת בין בק"ש ותפלה עד שיטבול, כדי שלא יהיו ת"ח מצויין אצל נשותיהן כתרנגולין. ואח"כ בטלו אותו תקנה, והעמידו הדבר על הדין, שאף בעל קרי מותר בד"ת ובקריאת שמע ובתפלה בלא טבילה ובלא רחיצה דתשעה קבין, וכן פשט המנהג".
שבוע טוב
ידידיה

כתבות נוספות