שאל את הרב

הליכת בנות לצבא

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 02/11/06 23:38 יא בחשון התשסז

שאלה

הרב שלום וברכה!

יש לי חברה מהסניף שהיא באמת באמת חולה על חיילים..חיילים זה החיים שלה!

היא מעריכה אותם על כל דבר שהם עושים וכל אדם שאומר משו קטן רע נגד חילים היא ממש תפתח איתו דיון תתעצבן עליהם ותגן על החילים.

אנחנו רק בני 15 אבל החלום שלה הוא ממש להתגייס לצבא ובכך היא רואה את התרומה שלה לחברה כהרבה יותר גדולה משהיא יכולה לתרום בשירות לאומי (לפי דעתה). היא אומרת שאם לא תתגיס בטוח תתחרט על כך מאוחר יותר ושהיא רוצה להיות חיילת מגיל קטן.

אחד מהסניף שלנו דיבר איתה על זה והוא ממש נגד גיוס בנות והוא חושב שזה ממש לא כדאי לה ושהוא "לא מסכים לה" להתגייס.

הסיבות היו מבחינת צניעות וכל הסיפורים שיש לצערנו על אונס, וכל מיני דברים לא עלינו שיכולים לקרות בבסיס ושהיא לא תמיד תוכל לשלוט על עצמה. חברה שלי ממש רוצה בכל זאת להתגייס וזה לא עוזר כל מה שמדברים איתה. האם באמת זה אסור לבת דתיה להתגייס? ואם באמת היא לא יכולה בלי הצבא אז אולי יש איזה מקום שהיא תוכל לפנות אליו קודם כדי להתחזק כמו שהבנים הולכים למכינה? או שפשוט אם תוכל להגיד לי מהם הסיבות שהדבר לא מעודד גיוס בנות ואני אוכל להגיד לה ואולי דבר זה ישכנע אותה כי כשידועים משהו מהסיבה והמקורות זה יותר משכנע...

תודה רבה אשמח לתשובה בקרוב!

תשובה

לשואלת שלום רב
מהם הסיבות ללכת לצבא ולא לשירות לאומי? מבחינת התרומה למדינה אפשר בשירות לאומי לא פחות מאשר בצבא. ויש מקומות שבנות שירות וחיילות עושות במקביל את אותם התפקידים ממש! אז למה להעדיף צבא על פני ש"ל? כיון שצבא זה חוויה יותר גדולה, זה משהו מאד מושך ומרתק. כנגד זה עומד הנימוק שהצבא, בעיקר לבנות זהו מקום עם סיכון רוחני עצום. בצבא מגיעים לאינטימיות גבוהה ופתיחות גדולה, יותר מאשר בכל מציאות אחרת כגון לימודים או עבודה.ולכן הסיכון של קירבה אסורה בין בנים ובנות גדולה יותר. וכאמור אם לא הייתה דרך לתרום למדינה חוץ מצבא יכולנו לדון. אבל אפשר לתרום לא פחות בדרך אחרת. וגם אם התרומה אינה זהה, היא לא פחות חשובה. במצב זה אין הצדקה לשום אדם להיכנס לסיכון רוחני עצום. בשביל מה? בשביל חוויה וריגוש? ח"ו זה לא מהווה הצדקה להיכנס לסיכון רוחני. ולכן לדעתי אין ללכת לצבא.
למי שבכל זאת הולכת נפתחה לאחרונה מכינה קם צבאית לבנות ויש אפשרויות נוספות.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות