שאל את הרב

הליכה לשרות לאומי עם חילוניים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/05/09 14:45 ה בסיון התשסט

שאלה

כבוד הרב שלום ותודה רבה

שאלתי היא כך

אני כיום תלמיד בישיבה תיכונית לקראת סוף השמינית אך עוד לא מצאתי מסגרת לשנה הבאה ביקרתי בכמה ישיבות הסדר מן המובילות בארץ אבל אני לא מסוגל לשבתל 24/7 ללמוד תורה פשוט לא מסוגל בשבושי"ם רציתי לברוח!!(עד כדי כך)

למכינה אני לא אלך כי איני מעוניין בעוד שנה כמו השמינית שהתורה היא בחירה שלך ושום דבר משמעותי לא קורה בשנה זו

האופציה השלישית היא שנת שירות כרגע נראה שזאת אופציה טובה השאלה היא כך יש שנת שירות משותפת של דתיים וחילונים האם נראה לכבוד הרב אופצייה הגיונית לבחור בוגר ישיבה תיכונית?(לא,זה לא סוף פסוק עם עולם התורה) אני מקווה שיהיה לימוד יומי רציני בישיבת הסדר בעיר של הש"ש

אני מפחד מהמפגש עם החילונים שלא יאכלו אותי בטעות לארוחת בוקר!!(שאלות פילוסופיות)

תודה רבה חג מתן תורה שמח

אני מעדיף שלא יתפרסם כעת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

הבעיה שאתה מעלה היא מאוד מסובכת.
אין כיום מוסד מתאים ללימוד לבנים, הרוצים ללמוד ברצינות וברמה גבוהה מאוד, אך אין הם מסוגלים ללמוד את כל היום כולו, או שחוט השידרה של הלימוד שלהם אינו יכול להיות גמרא.
שנת שרות היא פתרון מסוים. כדאי כמובן לבחון האם אפשר לעשות שנת שרות בצירוף לימוד חלקי בישיבה. זה מאוד כדאי וחשוב, אולם רק אם אתה מסוגל ללמוד ברצינות חלק מהיום.
לגבי עם חילוניים:
זו שאלה שמאוד תלויה באופי שלך ובהכרה שלך. הבעיה איננה שהם יאכלו אותך אינטלקטואלית ולא תהיינה לך תשובות. אתה לא עורך הדין של היהדות, ומה שלא יודעים – לא זו בלבד שאומרים שלא יודעים, אלא אפילו אפשר להציע ללמוד ביחד את הנושא.
הבעיה היא התנהגותית. מדובר בתרבות חיים אחרת, שהיא יכולה לגרום לך לאחת משתי תוצאות: או שהיא תבלע אותך ואתה תאבד לצערך את אמונתך, או שהיא תעצים אותך בשל ההתמודדות הגדולה שלך עם הנושא.
מי שיכול לתת תשובה לעצמך זה רק אתה. מובן מאליו כי אם אתה תלמד בישיבה תוכל לקבל תמיכה מתמדת מהלימוד הזה, ואז זה יכול להקל, אולם הכל תלוי בך.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות