שאל את הרב

הכל טוב אבל משעמם לי איתו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 05/12/10 08:20 כח בכסלו התשעא

שאלה

שלום לרב,

אני נפגשת עם מישהו קרוב לחודש(אני 23, הוא 25). כהקדמה לשאלה אומר שיתכן שזה מעט זמן לדרוש את הגעתו של זה אשר אשאל עליו, אך אני מבולבלת וגם חוששת שזה משהו שנוגע לאופי כך ששינוי לא בהכרח אפשרי

כבר בהתחלה שנינו הרגשנו שהקשר מאוד מתאים אבל ככל שעובר הזמן אני זו שנשארת מאחור והוא ממשיך לאחוז בתחושה הזו, וזאת כי ישנה בעיה אחת: משעמם לי איתו.

הוא לא יוצר אצלי עניין. נושאי השיחה לא מעניינים במיוחד, הפגישות נושאות אופי רגיל במיוחד. כשאני חוזרת מהפגישות אני חוזרת בתחושה שהיה "פושר". נראה שחסרה איזשהי עמקות..

הבחור לא נפגש עם הרבה בנות, למרות שמבין המעט שיצא כן היה לו קשר של שלושה חודשים. אולי הבעיה קשורה, בין היצר, גם לכך..

אני לא רואה טעם להפרד, ואולי אפשר לומר שאני גם לא רוצה..

מה לדעת הרב אפשר לעשות כדי לשפר זאת אם בכלל?

תודה רבה וחג שמח!

תשובה

שלום וברכה

שאלות מעין אלו הן שאלות שכדאי להתייעץ עליהם עם יועץ נישואין, שלמד את הנושא ואת התחום, והוא בוודאי בקיא יותר ממני בהדרכות הנכונות במצבים אלה.
מה שאני כותב הוא רק מה שלמדתי מניסיוני שהצטבר עם השנים:
הפגישה הבאה צריכה להיות פגישה שלך עם עצמך. זו הזדמנות נפלאה לשאול את עצמך מי את, במובן של חיי הזוגיות. התמונה הקיימת היום ברורה לך היטב – אינך רוצה להיפרד, אולם זה לא מספיק למה שאת מבקשת. האם התמונה הזו יכולה להשתנות ? איני יודע, אולם נראה כי כעת היחידה שיכולה להחליט שהיא בודקת את הנושא הזה – זו את, וצריך הרבה להשקיע בדבר. האם את מוכנה לזרוק פתיון ? לנסות להשקיע להוביל את השיחה למקום עמוק יותר ? האם את מוכנה להיפתח מולו בנושאים אישיים שלך, ולראות את תגובתו ואת עולמו ?
אם התשובה שלך לשאלה זו היא שאת לא מעוניינת בקשר שבנוי על המאמצים הקשים שלך (וזו תשובה לגיטימית), נראה לי מרחוק (אולם גם כאן רק את יודעת את הדברים באמת) שאין הרבה טעם בהמשך ובקביעה שאינך רוצה להיפרד; אם התשובה שלך לשאלה זו היא חיובית – השקיעי בזה את הפגישות הבאות ביניכם.
אז גם תוכלי לראות טוב יותר האם מדובר בתכונת אופי, ואת לא מתחברת אליה, או שמדובר בחוסר ניסיון בקשר עם נשים. לעתים יש צורך ללמד בחורים כמה דברים על שיחה, על פתיחות, על עומק – שכל אלה קיימים בהם, אולם הם לא מיומנים בבניית הקשר.
נראה לי שזו הדרך הטובה ללכת בה, עד שתפגשי מישהו מקצועי ממני, שיוכל לחשוף ביחד אתך דברים אחרים בך ובו.


כל טוב ושמחינו בשמחות

כתבות נוספות