שאל את הרב

היתר בנ''ע

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 27/11/06 15:00 ו בכסלו התשסז

שאלה

מהו ההיתר לתנועת בנ"ע במתכונתה המעורבת, (ראיתי שהגר"ע יוסף פסק בילקוט יוסף, אוצר דינים לאשה, לז, יח, בהערה - שיש בזה איסור מוחלט, ואף הביא לדבריו ראיות משו"תים שונים) הרי הרבה פעמים ע"י כך עוברים על איסורים חמורים רבים- החל מנגיעה, דרך חברויות, הופעות בנות בחודש ארגון ועד התבוננות בנשים שבתנועה הינם דברים שבכל יום ממש!!

תשובה


שלום לך.

אם אתה נוהג כרב עובדיה יוסף בכל דבר ומקשיב לפסיקותיו בכל נושא (גם בנושאים הקשורים לדברים כוללים, כמו יישוב א"י וכו') אתה מוזמן להמשיך בדרך זו, ולא להקשות מפסיקתו על פסיקות גדולים אחרים.
אינני מאמין ב'מלחמות גדולים' ובספירת רבנים, אלא בכך שאדם בוחר לו רב שדומה בעיניו למלאך ה' צ-באות, לפיו הוא הולך.

בקשר לטיעונים אותם הבאת אתה:
מכיוון וכל טענותיך הם 'חששות' שייתכן והאדם ייפול בהם ויתכן שלא, מקובלנו כי כל עוד ישנה אפשרות סבירה כי האדם יבחר בטוב, אין אוסרים עליו את הדבר. כך, למשל, לא אסרה תורה את הדיבור שמא נחטא בלשון הרע, ולא את האכילה שמא נזלול ונסבא.
התורה ציותה עלינו להיישיר את דרכינו ולבחור בטוב כפי שהוא מופיע בתורת אמת, ועל האדם לחדש את בחירתו בטוב בכל יום, ולא לברוח מפני הבחירה.

נכון שישנן מציאויות שאינן טובות, של חוסר צניעות וקלות ראש, אולם במקום להשמיץ, מוטל עלינו לתקן את המציאות הזו, בהוספה של יראת שמים, כובד ראש ולימוד תורה.

שנזכה להיות מן העושים ולא מן המלינים.
אור וטוב,
נחום.

כתבות נוספות