שאל את הרב

היחס לנצרות ולחומרים מסיונרים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/07/09 00:22 כח בתמוז התשסט

שאלה

בעזרת ד'

שלום,

פעם מצאתי אצל חברה ספר של מיסיונרים/"יהודים משיחיים" ושרפתי אותו. בעיני זה היה המעשה הברור שצריך לעשות וממש מזעזע אותי לראות שהמסיונרים ימח שמם הגיעו עד הבית של חברה שלי.

סיפרתי את זה לחברה אחרת, והתווכחנו אם זה היה המעשה הנכון. היא טענה שבזה שאני שורפת את הספרים הקדושים להם, אני כאילו יורדת לרמה שלהם ואפילו מזכירה (להבדיל, כמובן), את הנאצים ימח שמם וגויים אחרים בכלל, ששרפו לנו ספרי תורה וספרים אחרים שקדושים לנו.

אין לי תשובה כל כך לטענה שלה... אני מרגישה ממש שזה לא נכון! איך יכול להיות שנוצרים יפיצו בארץ שלנו, בארץ ישראל, חומר שלהם, ואנחנו לא נשרוף אותו?! זה ממש מזעזע אותי...

אמרתי לה שזה לא אותו הדבר, כי המסיונרים ימח שמם באים אלינו ומביאים לנו את הנצרות בעטיפה צבועה שמראה שזה כאילו היהדות האמיתית (מנסיון-ככה הם מכינים את הפרוספקטים שלהם), ולעומת זאת אנחנו לא מנסים לשכנע אף אחד בצדקת דרכנו... אז אם הם באים אלינו עם נצרות שנראית כמו יהדות מבחוץ, והם מנסים להשפיע עלינו בלי שנשים לב, אז בטח שנשרוף להם את הספרים!

מצד שני זה עדיין מפריע שאנחנו מזלזלים בהם ויורדים לרמה שלהם...

אז איך זה מסתדר?

למרות כל מה שאמרתי, אני ממש מרגישה שצריך לשרוף כל דבר קטן שרואים של עבודה זרה בכלל ושל נצרות בפרט, ואני יודעת שעשיתי את המעשה הנכון בזה ששרפתי אז את הספר, אבל אין לי תשובה מספקת לחברה שלי, ולמען האמת-גם לעצמי...

אשמח לתשובה מעמיקה וכנה... תודה!!!

תשובה

שלום וברכה,

קיבלתי את שאלתך המעניינת, המעניינת והחשובה. זוהי סוגיא רחבה ויסודית, אשר מקומה היא לאו דווקא באינטרנט, אלא בלימוד מעמיק בספרי היהדות ובמסורת עמ"י. בירור כזה, שלא באינטרנט, הינו חשוב ונצרך לא רק בשביל ידיעת התשובה אלא זה גם מראה רצינות, כשזה מבורר בצורה רצינית. אני אנסה להתת כמה כיווני חשיבה, אני מקווה שזה יפתח לך כמה נק´ למחשבה ומתוך זה תצאי ותלמדי ותבררי את הנקודה הזו לעומק.

דבר ראשון, נכון הוא מעשיך ונכונה היא הרגשתך, והיא שיש חובה לאבד כל עבודה זרה מהעולם. זה דבר שמתנגד ומשפיל את אמונתנו כביכול. ועל כן באה הציווי מהתורה לאבד ולכלות כל עבודה זרה, מארצנו ומהעולם. נכון, אין בידינו הרבה אמצעים אך מה שבידנו נעשה. ועכשיו השאלה היא מדוע, מה הצורך ומה הנימוק לזה.

רציתי להתחיל מההתייחסות שלך לנאצים ימ"ש וזכרם, ולנסות לברר יחד איתך מאיפה ההשוואה הזו נובעת. אני חש ומרגיש, שיש לך ידע מוקדם על מה שהיה בשואה ה"י, ואת משליכה את המעשים של אותם פושעים לציוויה של תורתנו תורת אמת. קודם כל הכרת את מעשי הנבלים והגדרת אותם כרעים ואח"כ את מתבווננת בתורה וקשה לך מדוע. אני חושב שזוהי הסתכלות הפוכה, ראשית עלינו לראות את תורת ה´ ללמודה ולעסוק בה. אחרי שאנו בקיאים ויודעים אותה נצא חוצה ונברר את מה שקורה בעולם. ועל כן ההשוואה לנאצים ימ"ש היא טעות! השאלה היא אחרת, מדוע התורה ציוותה על זה, מה יסוד רצון ה´ מאיתנו?

ה´ הוא בורא עולם שבראו בשישה ימים, היה הוה ויהיה, הוא לבדו הוא. זהו בסיס ושורש האמונה שהיא שורש כל תורה כולה, שורש לכל עבודתנו פה בעולם. שה´ מלך ומלכותו היא בלעדית ונצחית. ברגע שיבוא מאן דהו ויטען כנגדו ח"ו איזשהי טענה, אותו אדם מכחיש את מציאות קיומו ובריאת העולם על ידיו. ק"ו כשאותו אדם טוען כביכול לבעלות על הבריאה או שותף לעשייה בה. הרי זו חוצפה, זהו מרידה בבורא האמיתי. דבר זה מתועב ומשוקץ, ובלשוננו יקראו לזה בגידה וחוצפה. קיבלת עולם נפלא, ועכשיו אתה גונבו ומעמידו ברשותך? לא רק שזה מתנגד לתורתנו ולכל מהות חיינו, אלא זהו גם כפיות טובה כלפי הבורא האמיתי.

מכיוון שבורא עולם, נותן ומשפיע ורוצה שנכיר בו, בו לבד. כל מעשה מהסוג הנ"ל הוא חציית קו אדם. קו אדום מוחלט שאסור לעבור עליו. וברגע שזה קורה אנו מצווים לעמוד על האמת ולומר שאותו אחד שקרן ומנוול, כפוי טובה ומורד באלוקי עולם. זהו חובתנו כאנשים מאמינים וכצבא עבדיו של ה´. ועל כן טוב עשית שהשמדת חומר שבא לקעקע את שמו ית´ מהעולם ומעם ישראל.

עכשיו ניתן לשאול מדוע, מדוע צריך להשמידם, ואני חושב שעכשיו זה הרבה יותר ברור. אנו עושים זאת כהכרה במלך הבלעדי וכל מי שנמצא פה וכופר ועובד ע"ז בעצם מכחיש את שלטונו של ה´ ית´ בעולם. זה דבר שהוא קשה, זה לא דבר פעוט זהו דבר מאוד משמעותי. וכעבדי המלך שאמונים לשמור את מצוותיו אנו אמורים להזדעק כנגד ביזוי כזה גדול. ולכן אין כלל שום מקום להשוות לנאצים ימ"ש, שכל מטרתם היתה הם עצמם, גאווה עצמית ורצון להשמיד את העם היהודי. שפלות וביזיון גדול שאין כמוהו. אין לכך שום קשר לעובדי ה´ ולע"ז. זוהי הנק´ הראשונה.

דבר נוסף עלינו לזכור שכל דבר בעולם משפיע, כל אמירה וכל מעשה ומחשבה. ולכן עלינו לשמור על עצמנו, לשמור את סביבתנו שלא יהיו שם מעשים רעים. זה לא רק משפיע על העולם שלנו אלא כל דבר משפיע בעולמות העליונים. כי כולם מתבוננים בעולם פה, מה יהיה ואיך יהיה. זה משפיע וקשור לכל העולמות. זהו יסוד מצוות התוכחה, שאנו מצווים בה כציבור גדול, לבנות אוכלוסיה מתוקנת ובריאה ואם יש בעיות נתקנם כדי שנרומם את העולם ונתקנו. ועתה אם באים אנשים מבחוץ ומנסים לקעקע את העולם, לעוות את המציאות על ידי עשיית מעשים רעים. אנו מצווים לעמוד על שלנו, לעמוד על המשמרת ולמנוע מעשים רעים. ובמיוחד כשהם באים לתוך נחלתנו לקטוף ולשכנע אנשים משלנו. זוהי חובה ואף צורך חשוב. לאורך כל הדורות היו מיסיונרים ועובדי ע"ז ונחמו בהם בכל עוז ותוקף. אין לנו ענין לשכנע אנשים להיות יהודים, אנו עם נבחר, אך חשוב שנישאר כך, כעם נבחר ומאוחד ללא גריעות וללא נפילות. "כי עם קדוש אתה לה´ אלוקיך, בך בחר ה´ אלוקיך". ולכן זכות וגם חובה נפלה בחלקך לעמוד על משמרת הקודש ולקדש שמו יתברך באמת! אשריך!

הרגשותיך בריאות הן עד כדי כך שישנה ברכה מיוחדת על איבוד ע"ז מהארץ ברכה שכיום לא נהגו לברכה. אך היסוד הוא נכון, הרגשותיך הן בריאות שיש צורך לאבד וזוהי חובה עלינו. לא כנקמנות חלילה, ולא כירידה לרמה שלו חלילה, אלא כעמידה על שם ה´ וטהרת שמו.

אני ממליץ לך ללמוד עוד על סוגיא גדולה ורחבה זו, אני מקווה שעניתי לשאלתך אם עדין נשארו תמיהות וקושיות את מוזמנת לפנות אלי למייל האישי.

ברכה והצלחה!
יהושע
Yehoshua23@gmail.com

כתבות נוספות