שאל את הרב

החזרת תשובה בעמ''י

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 19/11/06 16:29 כח בחשון התשסז

שאלה

בס"ד.בשמחה תמיד!!

שלום רב!!

אני לומדת בבית ספר דתי בכתה י', אך אנינ מרגישה שאני לא מספיק מגשימה את עצמי בכיתתי...מה לעשות?אני מרגישה ורואה שהכתה שלי לא כזאת חזקה בעניין הדת, הבנות המובילות הכי חברתית הן גם לא כזה שומרות על ענייני הצניעות וכל זה ואני חשה שהן סוחפות אחריהן את שאר הכתה והבנות מדרדרות!!וזה ממש עצוב לי!!!אני רוצה לשנות זאת אך לא יודעת כיצד...בבקשה עזרו להחזיר את כיתתי בתשובה..זה חשוב לי!!

חשוב לציין שעד לפני שנתייםהכתה שלי הייתה שיא הדתית וחזקה באמונה בה' אבל אז הבנות הטובות הללו עברו לאולפנא-פנימייה..אבל אני לא רציתי פנימייה...אבל אני גם לא רוצה להיות במקום עם רמה דתית נמוכה בזמן שזה אמור להיות גבוה.

יש לכם רעיונות בשבילי?הצעות?תעזרו לי!!!

אני ממש אשמח אם תעזרו לי, ואל תשכחו-המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו!!!!

בעזרת השם תזכו למצוות...

תודה.

תשובה

בעזה"י

שלום,

אינני מזלזל בהפצות ובהחזרה בתשובה- אדרבה, אין משימה גדולה יותר בדורנו.

עם זאת הרבי צבי יהודה קוק זצ"ל כברל ימד שכמו גביע- לפני שנשפך החוצה - צריך להתמלא...
כך גם אדם. לפני שהוא מאיר ומעורר ומקרין את טוב ה' על כל סביבותיו- הוא צריך להתמלא בעצמו, ללמוד וללמד, להאמין, להכיר ולהבנות.

לשנות סגנון של כיתה ואפילו בית ספר שלם מן היסוד- זה לא בלתי אפשרי, אבל בהחלט לא פשוט (אפילו למורים ולרבניות ולרבנים שבבית הספר, נכון?)

אולי לא טוב שלקחת על עצמך משימה גדולה כל כך...
כשלב ראשון, הייתי מחפש אולפנה או אולפנית בסגנון דתי וחברתי שמתאים לך. מקום שתוכלי להתפתח ולהבנות בו טוב יותר וגם תהני מזה.
יש לך עוד יותר משנתיים וחצי עד סוף התיכון וזה זמן יקר מפז וחבל שתסבלי בו...

אני יודע שמפחיד ומלא חששות לעבור לפנימיה (גם אני יצאתי לפנימיה בכיתה י' פעם...) אבל זה מבחן בגרות חשוב ואמיתי, הוא נועד לתת לך מעמד עצמאי ובוגר יותר, אחריות כלפי עצמך וכלפי הסובב.
יש כל כך הרבה תיכונים ואולפנות מצויינות היום ואני בטוח שאם תחפשי תמצאי משהו שפשוט ידבק לך ללב ויעורר בך חשק להשתייך אליו. ואז צריך לקחת נשימה עמוקה ולעשות צעד אמיץ...

אם יגעת ולא מצאת- אל תאמיני...

אם תרצי קדושה ואמת ותחפשי אחריהם הקב"ה יאיר לך את הדרך.
ישמח לב מבקשי ה'...

הרבה הצלחה וברכת ה'
אור
צוות ישיבת צפת

כתבות נוספות