שאל את הרב

הורים מזדקנים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 04/02/07 10:16 טז בשבט התשסז

שאלה

לאחרונה התוודיתי למציאות מורכבת שלא התמודדתי איתה לפני כן. גיליתי כי הוריי כבר אינם כמו שהיו, והם מזדקנים במהירות. זה בא לידי ביטוי ביכולת להקשיב, לראות, לעשות דברים.לפעמים שי לי צורך להתייעץ איתם, אני מגלה שאין לי עם מי לדבר. קשה לי עם זה, איך אני יכול להתמודד עם זה?

תודה ושבוע טוב!

איתמר

תשובה

שלום וברכה
שאלה זו היא שאלת כבדת משקל, ההופכת להיות חלק בלתי נפרד מהחיים בעידן בו אנו חיים.
זה באמת לא פשוט.
יש צורך בשני כיוונים של התמודדות. הראשון שבהם הוא ייעוץ נפשי, שיש לקבל מאנשי מקצוע, כיצד מתמודדים עם המציאות החדשה. השני הוא באמת כיוונה של האמונה: ההכרה כי היחס שלנו לאדם הוא מכוח צלם אלוקים שבו, ומכוח העובדה שאף כשהוא מזדקן ונחלש הוא נושא צלם אלוקים זה בתוכו* שאנו מחויבים להורים שלנו ועושים כל מה שאנו יכולים כדי לכבדם* שאנו עצמנו התבגרנו, "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו" ומקבלים על עצמנו את העול של קיום החיים ושל המשך המציאות – כל אלה הם יסודות בסיסיים של היחס שהאדם צריך להתייחס אל מציאות החיים החדשה.
התורה בכלל מכוונת את האדם לראות בכל מציאות אתגר ולא גורל. זה האתגר והשליחות הנמצאים בפניך היום, ואתה צריך למצות את האתגר הזה – בין ביחס ראוי ונכון כלפי ההורים, ובין בנכונות לקבל מעתה והלאה את הנהגת המשפחה ואת האחריות על המציאות בה אתם חיים. זה דרכו של עולם, ויש לנו את הכוחות לעמוד בו.

כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות