שאל את הרב

הוצאת זרע לבטלה

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 20/12/08 22:50 כג בכסלו התשסט

שאלה

לפני השאלה אני אתן על עצמי קצת רקע. בסביבות כיתה יא, יב כמעט עזבתי את הדת לגמרי, חוץ משבת וכשרות לא שמרתי כלום לא תפילה תפילין כלום. אחרי יב הלכתי למכינה קדם צבאית ולאחר בירורים עמוקים על היהדות הבנתי שזו האמת והתחלתי לחזור בתשובה. כיום אני בשנה ב במכינה ואני עדיין נכשל במראות אסורים ובהוצאת זרע לבטלה. אני מבין את גוגל האיסור ובכל ספר הלכה או בכל מקום כמעט אני רואה כמה מבחינה הלכתית להכשל בזה. פה מתחילה הבעיה. אני לא מצליח להבין בשכל למה זה לא טוב להוציא זרע לבטלה? אני נהנה מיזה וזה עושה לי טוב. למה לי להפסיק עם זה בכלל?

לשאלה הזאת אני מחפש תשובה במלא ספרים כל הזמן ואני לא מצליח למצוא, מה שאני כן רואה זה איך אפשר להתמודד מול היצר, מה מהות היצר וכו' או ספרים שמדברים איזה עונשים מקבל מי שעושה את זה, סתם דברים מפחידים שזה לא רק שלא גורם לי להפסיק אלא זה מעצבן אותי ואני ממשיך יותר. אבל אני לא מוצא למה בכלל להתמודד איתו? בשביל מה? הרי זה טוב לי.

אני לא רוצה שתתחילו לצטט לי הלכות או מקורות, אני בעצמי יכול לצטט פה מליוני ציטוטים הבעיה שהצטוטים לא משכנעים אותי אני צריך סיבות הגיוניות, ריאליות כדי להפסיק עם זה.

אני מצטער אם פגעתי בכבוד הרב או ההלכה בדבריי אלה, אני מדבר מתוך הלב על מה שמציק לי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

הסיבה הראשונה בגללה צריך להפסיק היא כיון שהקב"ה אסר על זאת.
זו גם הסיבה השניה והשלישית.
מבחינה אנושית גופנית, יש בזה הנאה וכד', כך שבאמת אין סיבה להפסיק, איש עוד לא הוכיח שזה גורם לנזק בריאותי,
אבל עיקר הענין , כמו כל מצוה או איסור הוא בנזק הנפשי. את הנזק הזה הרופאים וגם האדם עצמו לא יודעים למדוד, ולא מדברים עליו, אבל הוא קיים. הטומאה שהיא מושג רוחני , מתפשטת בנפש, ויכולת הלמידה והעיסוק בתורה יורדים בהשוואה למי שנפשו נקיה וטהורה.
זה כמובן הקצה הראשון, ומכאן מתחילה הטומאה להתפשט למקומות נוספים בנשמה , ולדכא את הרצון החיובי לטוב, לחיבור כללי לעם ישראל וגורמת לשקיעה באדם עצמו, במה שטוב לי ונעים לי, בזמן שלבחור בגילך אמורות להיות מחשבות וכוחות להרבה יותר מזה.

אז נסכם - צריך להפסיק כי הקב"ה אמר שלא להשחית זרע לבטלה. יש בזה גם נזק נפשי ותועלת נפשית למי שמצליח להתגבר , ועם התקדמות מצידך ושמירה על הכוחות אתה גם תרגיש מה זה עושה לך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות