שאל את הרב

האמנם אלהים ברא את כל העולם בשביל עם כזה קטן ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/12/08 10:02 יח בכסלו התשסט

שאלה

יש/אין אלוהים –

ברור שיש אלוהים. כי הרי איך תיתכן בריאה של קוסמוס כל-כך מורכב ללא חשיבה? תכנון? . ביקום ישנן אין-ספור גלקסיות . אין-סוף שמשות וירחים שטים במרחבים הקולוסאליים תוך תאום מתמטי מושלם. לא יתכן שזה סתם-ככה, אבולוציה סטיכית.

יבחוש-בן-דומן זעיר ובלתי-נחשב מכיל בתוכו מנגנוני הישרדות והמשכיות כל-כך סבוכים ומורכבים. לא יתכן שזה סתם-ככה, אבולוציה סטיכית.

ברור שאין אלוהים (על-כול-פנים אלוהי-היהודים) – כי הרי זה בלתי הגיוני בעליל שבורא כל הגלקסיות, כמו מתכנן המנגנון המורכב של אותו יבחוש, יושב במרומי המרומים וכול מה שמעניין אותו הוא כמה זמן אחרי הסטייק אני אוכל גלידה חלבית.

בעולמו של הקב'ה 7 מיליארד בני-אדם. מתוכם 13 מיליון יהודים. מתוכם 2 מיליון (?) יהודים-לפי-ההלכה. נראה לכם שבשבילם, רק בשבילם, ברא בורא-עולם את כ-ו-ל המערכת??

רועי

תשובה

שלום וברכה

כנראה שיש כתוב שלישי המכריע ביניהם.
כתוב שלישי אומר כי הקב"ה ברא את העולם מעגלים מעגלים. המעגל הרחב הוא מעגל הקוסמוס, ויש לו משמעות רבה מאוד* המעגל השני הוא המעגל האנושי, וכל בני אדם נבראו בצלם, ולקיומם של כולם יש משמעות* מעגל שלישי הוא המעגל היהודי הפנימי. התורה מעידה כי הקב"ה לא ברא את עם ישראל בשל העובדה שהוא הגדול מכל העמים, אלא להפך - יש לו עם אחד מיוחד בתוך כל הגלקסיות הענקיות שהוא תמצית הבריאה.
להבדיל, האם לא כך זה בעולמנו שעל אף העובדה שיש אין ספור נשים בעולם, יש לו אישה אחת מיוחדת ? זה הדימוי בו משתמש ספר שיר השירים כדי לענות על שאלתך.

כל טוב

כתבות נוספות