שאל את הרב

האם להתחתן איתו?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 28/11/03 00:39 ג בכסלו התשסד

שאלה

בס"ד

האם להתחתן איתו?

[השאלה מצונזרת]

תשובה

בס"ד

באמת שאלה גורלית!!

אם הוא הבחור שלך ואני מכוון אותך לזרוק אותו - אני מעגן אותך לשנים.

אם הוא לא שלך - אני מכוון אותך לחתונה לא שמחה.
לכן אי אפשר לתת לך תשובה ברורה בנושא כל כך רציני בלי להכיר אותו ואותך.

על כן אתן לך כמה טיפים חשובים כדי שתוכלי באמצעותם להחליט. הם נכונים לכל מצב ובמיוחד למצבך.

[אל תתחשבי במשפחה!!]
אם אני קורא נכון את מכתבך, את לא חושבת שיש שם אנשים חושבים לעומק ונכון. אם את לא בטוחה בשיקול דעתם. תנתקי לגמרי את השפעתם עליך.

אם תתחתני איתו - הם בסוף יסכימו בדיעבד. גם אם לא - לא כל כך נורא.

אם בסוף תחליטי ש"כן" והם לא ירצו - תשאלי אותי ואתן לך כמה עצות איך לשכנע אותם.

מה שצריך לעשות הוא
[לחלק את הבעיה לחלקים חלקים].
לנתח את השיקולים השונים.
לדון בכל אחד בנפרד.
ואחר כל לחבר את כל החלקים ולדון בהם ביחד:

[א- לגבי הבחור עצמו האם הוא טוב או לא?]
בחרי לך מישהו רציני שמכיר אותך ואותו ושאלי אותו מה דעתו על אישיותו של הבחור. האם הוא מספיק טוב או לא? יכול להיות שהוא יהלום שמכוסה בקצת בוץ. לבוש משונה, הנהגות משונות שנועדו להרחיק ממנו נשים אחרות שישמר לך עד היום הזה. את כל הבוץ הזה יכולה אשה להוריד בחמש דקות של עבודה או קצת יותר. אם הוא עושה רושם של בחור טוב לב, עדין, ביישן, רגיש, מתחשב, נוח מאוד, יש בו הרבה חיובי מבחינת פנימיות וכו' - יש לך הכל (כמעט). כל השאר זה שטויות. באמת!

[ב- האם יש אהבה?]
זה נושא מאוד מאוד חשוב. אסור לאדם לשקר את עצמו בענין זה. רק שצריך לדעת שני דברים. הראשון שאי אפשר לגלות את כל האהבה בתוך חודשים ואי אפשר לגלות את כולה לפני החתונה. גם אחריה זה לוקח מעט זמן עד שהיא בשלה ומתפתחת ועולה ועולה ועולה. הדבר השני אולי המניעות מפריעות לך לאהוב. הלבוש המשפחה וכד' - נסי להסיר אותם במחשבתך. נסי לראות את שניכם ביחד.

[ג- לנטרל את תחושת הפיספוס]
אסור שתחושה זו תהיה התחושה שמביאה אותך לקבל החלטות חפוזות. אסור גם להתעלם מהשנים שעוברות ועוברות ועוברות. צריך לשים לב אולי יש איזה "מנעול" קטן שנועל אותך ולא נותן לך להחליט חיובי לא אצלו ולא אצל אף אחד אחר. אולי את חוששת מפני נישואים ודוחה. ואולי לא. בקיצור צריך להתנתק מהמחשבות של "פחד" ושל "פחד מפחד". לחשוב נקי.

[ד- איך להגיד לא? – זה לא שיקול]
זה לא שיקול כלל. אפשר להגיד לא בצורה יפה. אפשר להגיד לו דרך מכתב. אפשר לשלוח מישהו אחר שיגיד לו לא. אפשר לעשות את זה בהרבה דרכים. בכל מקרה כל דרך טובה מאשר להתחתן עם האדם הלא נכון. אסור שזה יהיה שיקול בהחלטתך. השאלה העקרית היא האם באמת לא?

[ה- מה לעשות? – להמשיך להפגש!]
להמשיך להפגש איתו. לא לחשש שמא את משלה אותו. כיון של הפגישות הן על דעת זה שמא יצא משהו ושמא לא ואין בכך שום אונאה או הכשלה או הטעיה. אין שום התחיבות לשום דבר - רק להתנהג יפה. לכן את יכולה לתת ללב לרוץ קדימה - גם ללב שלך וגם ללב שלו ולא לפחד מאשליות שוא. כי אם תרצי לעצור - תוכלי לעשות זאת דקה לפני האירוסים ואפילו דקה אחריהם. את לא צריכה להגיע לרגעים הללו. ואת יכולה לעצור שבוע או שבועיים קודם האירוסים ולשאול את עצמך את כל השאלות הקשות הללו. ואז להחליט לבד או בעזרת מישהו זקן וחכם מכיר ואוהב אותך ורוצה לעזור לך. ואם הוא מכיר גם אותו מה טוב. ואם לא תביאי אותו שיראה אותו ויעזור לך להחליט. את לא צריכה לבחון את עצמך כל רגע. די בכך שתצאי עוד חודש ואחר כך תבדקי מה רגשותיך אליו.

בהצלחה

כתבות נוספות