שאל את הרב

דחיית נישואין

חדשות כיפה הרב דוד צוקרמן 26/01/07 12:35 ז בשבט התשסז

שאלה

כבוד הרב

אני כרגע חייל בתחילת השירות הסדיר שלי, משרת קרוב לבית (יומיות). יש לי חברה (בשירות לאומי שנה א) קרוב לשנה וברצוננו להנשא בעז"ה. מכיוון שאני חייל כרגע, אינני יודע האם להמתין לסיום השירות (עוד שנתיים וחצי) או האם להנשא עוד במהלך השירות הצבאי.

מחד גיסא בתפקיד שבו אני נמצא משרתות יחד איתי בנות רבות ואני מרגיש שקשה לי עם שמירת העיניים והצניעות וכל הכרוך בזה, ויש לי תחושה שלאחר החתונה עם בחירת ליבי יהיו לי פחות סכנות בנושא זה.

מאידך גיסא האם אין זה מוקדם מידי? אני משתכר שכר של חייל ואין זה מספיק כדי להקים משפחה. האם לבקש אישור עבודה?

באיזה אפשרות הרב מציע לי לבחור?

תודה.

תשובה

שלום!
מאחר וכוונתכם להנשא בעז"ה, נקודת המוצא שלי, להקדים את הנישואין עד כמה שאפשר. דומני שהצבא נותן משכורת או מילגה לאשתו של חייל נשוי, נסה לברר נקודה זו. אם לא, או אם מדובר על סכום לא מספיק, בקש אישור עבודה. גם המיועדת יכולה לסייע בעניין במידה מסויימת. אמנם המִשנָה מדברת על שהות של שנים עשר חודש להתכונן לחתונה, אולם המציאות בעיקר הכלכלית השתנתה בשנים האחרונות, וההכנות אורכות חודשים ספורים. (המשנה בכלל דיברה על מציאות אחרת, כאשר הפרידו בין הקידושין לבין הנישואין, דבר שממילא לא עושים בימינו). בנוסף, שנתיים וחצי הן הרבה יותר משנים עשר חודש. אז אני ממליץ בחום להערך ולקבוע תאריך בהתאם ליכולת ההערכות, ושיהיה במזל טוב!

כתבות נוספות