שאל את הרב

דחוף!!

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 23/12/06 22:41 ב בטבת התשסז

שאלה

כבוד הרב,יש לי שאלה שמעיקה עלי כבר תקופה מאוד ארוכה..שבעים פנים לה..מה הרב חושב על משפט זה..האם התורה באמת מתפרשת בכמה מובנים ולכן יש הרבה זרמים ליהדות..ואני לא מדברת על זרמים של חרדים רפורמים וכדומה..אפילו בתוך האורתדוקסיה יש כל כך הרבה פנים..יש פמינסטיות..שמאלנים..דתיים ימניים קיצוניים..וכולם מגדירים את עצמם כאורתודוקסים..איך יודעים מה נכון באמת?ואם אפשר בכלל לטעון שיש אמת?או שכל אחד צריך לפעול לפי מה שהלב מכוון אותו?ואם כן אז מה באמת נכון?כי אם זה ככה אין באמת נכון..

מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי בצורה מדוייקת.. אשמח אם תפתור לי את הבילבול כי אני מרגישה קצת אובדת עצות לאחרונה..תודה.

תשובה

לאה שלום,
המשפט שבעים פנים לתורה מתייחס לכך שיש אפשרויות רבות ושונות לפרש ולהבין את פסוקי התורה, אולם במה שנוגע להלכה למעשה אין מקום לאין ספור פירושים, אלא יש ללכת לפי הוראות ההלה והעוסקים בה היודעים להורות הלכה למעשה. אכן, יש הבדלים בין אנשים ובין קבוצות בחברה הדתית מבחינת ההקפדה על ההלכה ומבחינת אורחות החיים, וצריך כל אחד למצוא את הדרך שהוא מאמין בה ולצעוד בה בעקביות. השאלה שצריכה להנחות אותנו היא: מה ה' רוצה ממני? מה הדבר הנכון בעיניו שעלי לעשות? זו שאלה פשוטה יותר בענייני הלכה מובהקים, ובהם על כל אדם ללכת לפי רבנים מובהקים שהוא מעריך ומאמין בדרכם. בשאלות שאינן הלכתיות מובהקות כגון בחירת מקצוע, בחירת בן זוג או מקום מגורים, עיסוקים בשעות הפנאי, ענייני לימוד ותרבות וכיו"ב - יש מקום לשונות בין הבריות, ואין דרך אחת בלעדית שהיא נכונה תמיד ולכולם.
עליך לדעת שהבלבול בו את נתונה כדבריך הוא תופעה טבעית אצל נוער וצעירים, ויש צורך בסבלנות יחד עם חיפוש והתעניינות מתמידים כדי להתגבש ולעצב לעצמנו את דרכנו. עם הזמן זה יגיע, ואת לא צריכה להיכנס ללחץ מהלבטים ומחוסר הבהירות לגבי דרכך והחלטותיך.

בברכה,
רונן לוביץ

כתבות נוספות