שאל את הרב

דחוף !! חילול שבת !! כיבוד הורים !!!

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/12/06 09:57 כט בכסלו התשסז

שאלה

שלום ,

אני האומנם רק ילדה אבל אברתי גיל מצוות ויש לי בעיה שנמשכת כבר המון זמן , לפני שההורים שלי התגרשו , לא הינו דתים ממש , מסורתים , הינו הולכים לבית הכנסת בשבת , ולא נוסעים , אבל רועים טלביזיה מבשלים וכו' . אחרי שהם התגרשו , אבי ניהיה דתי כיפה סרוגה , ואימי חילוניה , התה תקופה שאפילו הינו נוסעים בשבת . אני מאוד מנסה לשמור שבת אבל בשבתולת שאני אצל אמי אני לפעמים מרגישה שמתוך כבוד אלייה אני לא יכולה . ואני מרגישה ממש צבועה , שבתות אצל אבא אני שומרת לפי כל חוק והלכה , מתווכחת אם אנשים על מה מותר ואסור , הולכת לבי עקיבא תמיד , ובנר ראשון של חנוכה אפילו כעסתי אל אבא שלי שלא שם חנוכיה במקום העמד לרשות הציבור . אבל כשאני אצל אמא שלי , אני רואה טלביזה , מחממת אוכל במיקרוגל , ואז הולכת לבני עקיבא כדי להתרחק , ואז אני שוב דתיה שם . אני יודעת שאני ממש ממש לא בסדר בזה שאני מכללת שבת , אבל כתוב בעשרת הדיברות : ' כבד את אביך ואת אמך ' ואני ממש ממש משתדלת לעשות את זה ! אבל גם כתוב ' שמור את השבת לדורתם ברית עולם ' . אז מה אני אמורה לעשות ?!?! בבקשה ענו במהרה ! אני לא יודעת מה לעשות

תשובה

שלום וברכה
שני דברים קודם לכל דבר: את לא "רק ילדה". את בחורה שעומדת בפני מצב לא פשוט, ובוודאי שלא קל לך. את רצינית ואחראית, והשאלה ששאלת היא באמת משמעותית. הדבר השני הוא שאין את צריכה להיכנס ללחץ. מה שעובר עלייך אינו באשמתך, ולא את רצית שככה יהיה.
מה שאת עושה אצל אבא שלך זה בסדר גמור.
עם אמא שלך את צריכה ללכת בשלבים. קודם כל בתחומים בהם אף אחד לא מכריח אותך להיות קשורה לחילול שבת. את לא צריכה לראות טלוויזיה, ואם לא מבקשים ממך אלא שאת מחממת אוכל לעצמך את לא חייבת לעשות את זה במיקרוגל אלא לאכול אוכל קר.
בשלב השני הכי טוב לדבר עם אמא שלך. את יכולה להגיד לה כי את רוצה יותר להתחזק. את לא מתכוונת לשלוט בה ולתבוע ממנה ללכת באותה דרך בה את הולכת, ולא זו בלבד אלא שאת רוצה להקל עליה את החיים שאני מניח שהם לא פשוטים לה, אבל את עצמך רוצה להתחזק. אם תדברי איתה על הנושא הזה, ולא תבואי בתביעות, אלא בשיחה בה שתיכן מנסות לחפש את היתרון שבהסכמה הדדית מה כן לעשות ומה לא לעשות.
בדרך הזו נראה לי שאת תמצאי הכי הרבה עומק.

כל טוב

כתבות נוספות