שאל את הרב

דחוווף!!!חייבת תשובה עוזרת מהר

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 26/11/06 13:09 ה בכסלו התשסז

שאלה

שלום!אני בת 18,ואני נמצאת כרגע בקשר של sms עם מישו בן 22 בעל מידות טובות ודתי חזק ששואף עוד להתחזק, אני יודעת מה אני רוצה מהקשר שלי איתו,והקשר הוא רק למטרה רצינית,הוא מודע לכך,אבל אני לא יודעת מה הכוונות שלו,אני לא יודעת אם אני אמורה לדבר איתו על זה..כי אני מפחדת שהוא יילחץ או משו..ואני לא יודעת אם בכלל הכוונה שלו לפתח יותר את הקשר,אני לא יודעת איך לבוא ולדבר איתו בנוגע לזה ,בבקשה תנו לי תשובה כמה שיותר מהר!

שבוע טוב!

תשובה


שלום לך.

השאלה מורכבת, משום שהיא נוגעת ברבים ממרכיבי האישיות שלך ושל הבחור. אינני יכול לייעץ לך בדבר הבחור, אבל כמה דברים כלליים אוכל לומר:

א.
קשר של sms הוא לא קשר רציני. ב sms לא עוברות תחושות עדינות, לא עוברים מסרים עמוקים ואינך יכולה למדוד את האדם שעומד מולך באמת. שפת הגוף שלו אינה גלויה לפנייך, ואין לך יכולת לדעת אודותיו דבר, מלבד יכולת הכתיבה שלו ב 60 תוים. אם כן, לא הייתי מציע לבחון רצינות קשר עד כדי לשים את החתונה במוקד, מקשר שבנוי על sms.


ב.
השאלה שכדאי שתשאלי את עצמך באופן רגוע ושקול היא: "האם אני בנויה לחתונה בקרוב?". חתונה אין פירושה רק מגורים משותפים עם מישהו שנעים להיות איתו, אלא כניסה למערכת של מחויבויות שאינך מכירה ואינך יודעת אודותיה דבר. ייתכן מאוד שהתשובה לשאלה הזו תהיה "כן, אני מוכנה", אולם יש לעשות זאת מבעוד מועד, לפני שאת נכנסת למערכת יחסים ומתקשרת רגשית.


ג.
בכל אופן, תמיד כדאי לדבר באופן גלוי. אל תפחדי שהבחור "יברח" שהרי אם יברח, יתברר למפרע שכוונתו לא היתה רצינית.. יש דרך גלויה ונעימה להגיד את הדברים, בלי להשמע מאיימת וכופה. אין בושה בכך שאת בחורה רצינית שמעוניינת להוביל את הקשר שלך למקום רציני, אולם צריך לראות כיצד בונים קשר שלב אחרי שלב, בלי קפיצת מדרגות וקיצורי דרך. הגדרת המטרות בתחילת הקשר, היא דרך טובה לראות אם אכן נועדתם זו לזה, ואם תמשיכו את חייכם יחד.


אור וטוב ובהצלחה,
נחום.

כתבות נוספות