שאל את הרב

דבר תורה קצר לשבת פרשת בשלח - שבת שירה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/02/12 13:49 ט בשבט התשעב

שאלה

בע"ה

פרשת בשלח

פרשת בשלח, שבת שירה. מה שירה מזכירה לי? שירי שבת. שירי חתונה. שירים עצובים ששרים בלוויות. שירים של ציפייה לישועה וגאולה. שירים שמתנגנים כשאני מנגן בגיטרה. שירים שאני מפזם מבלי משים כשאני הולך ברחוב. שירים שאני שר לבן שלי.

אבל למה אני שר?

בשבת? לפעמים אני שר מתוך נימוס, כי כך עושים. אך לפעמים אני שר מתוך שמחה לשבת שהגיעה ולשכינה והקדושה ששורים על ישראל.

בחתונה? לפעמים אני שר מתוך הסחפות עם הקצב וזרם הרוקדים. אך לפעמים אני שר מכל הלב, שמח בשמחתם הגדולה של בני הזוג.

בלוויות? רק כשאני מחובר לשיר.

...

יש בשירים משהו שפותח. משהו שנותן לרגש לזרום. אבל צריכה להיות התאמה. בני ישראל שרו כי הם הרגישו שהם [רוצים] לשיר. כי הלב שלהם דחף אותם לזה. אם הם לא היו שרים, זו היתה כליאת הרגש. "שירו לה' כי גאה גאה". השיר פרץ מתוכם. מתוך ליבם.

איפה השיר שלנו? מתי אנחנו מבטאים את הרגשות שלנו לה'? הרי כל כך הרבה דברים נפלאים הוא עושה איתנו, כל כך הרבה 'קריעות ים סוף' הוא עושה לנו כבר בחיים האלו (בנוסף לטובה הגדולה שנזכה לה לעולם הבא...) – בזיווג, בפרנסה, במשפחה החמה, בתורה נפלאה שמראה לנו את הדרך הנכונה והטובה בחיים, בצדיקים שמאירים את עינינו, בכשרונות, בחברים, במידות הטובות שיש בנו, בעצות טובות לעבוד אותו, בחיזוקים שלא נתאייש בניסיונות. אז ברור שחייבים להיות דברים נפלאים כל כך שהשירה לה' תצא מליבנו מאליה. בשמחה, בתודה, בשבח, בהלל.

אז אנחנו רק צריכים לחפש את הנקודות הללו, את הקריעות ים סוף שה' עושה לנו בטובו, להסתכל עליהן, להרגיש אותן, להרגיש שה' עשה לנו אותן, ולהתחיל לשיר. לבד בחדר או ליד אחרים. ואפשר גם עם אחרים. איך שזה יוצא.

ואם עד עכשיו לא עשינו זאת, נראה שזו בדיוק השבת המתאימה להסתכל על החיים שלנו ולמצוא את ה"שירה" שעולה מהם.

שבת שלום, שבת שירה, שבת שמחה.

שנזכה לגאולה שלמה בקרוב, ולשיר שיר חדש שיבקע מתוכנו.

חברים מקשיבים

תשובה

כתבות נוספות