שאל את הרב

דבר תורה לפרשת וילך

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/09/12 09:42 ה בתשרי התשעג

שאלה

משל למה הדבר דומה?

ילד חלה במחלה קשה, ואיש מהרופאים המקומיים לא ידע כיצד לרפא אותו. על אף החיפושים הרבים לא מצאו הוריו אף רופא שיוכל לקחת אחריות על המקרה.

והנה, לפתע, הגיע אליהם שמועה ששר חשוב עומד לעבור בעירם ואיתו הרופא הצמוד אליו, כפי שנהוג באותם ימים. טרחו, עמלו וסידרו פגישה עם הרופא החשוב. אחרי עיון במסמכים הרפואיים אמר להם הרופא:

'אינני יודע איך לבשר לכם את הדברים אז אומר אותם בפשטות. מחלתו של בנכם נדירה, אך אפשרית לטיפול. מעטים האנשים היודעים כיצד לאזן בין התרופות כך שיוכלו למגר את המחלה בלי להתיש את גופו של החולה, אך אני ביניהם. זהו הצד המשמח של הבשורה. הצד העצוב הוא שהשר אינו מרשה לי לעזוב אותו ועלי תמיד ללכת איתו, ומכיוון שהוא עומד לעזוב את עירכם אין לי אפשרות להישאר ולטפל בבנכם'.

ההורים ששמעו את הדברים רצו אל השר והרבו בתחנונים עד שהצליחו לשכנע אותו להשאיר את הרופא בעירם.

כך החל הטיפול.

ההורים החרדים לשלום בנם ראו איך הרופא טורח לאזן בין התרופות ותופעות הלוואי החמורות שלהן שפוגעות בגוף בנם לבין הצורך הגדול בתרופות הללו כדי למגר את המחלה המקננת בגופו של בנם היקר. כך נמשכו הדברים מספר ימים.

ולפתע הגיע הודעה מאת השר – על הרופא לעזוב את העיר ולחזור אליו. תמו הימים בהם הוא מוכן לוותר על נוכחות הרופא בקרבתו.

קרא הרופא להורים ואמר להם:

'אין לי ברירה. אני חייב ללכת בהוראת השר. דעו לכם שמצבו של בנכם לא רק שלא הוטב, אלא אפילו הורע. כל מה שעשיתי עשיתי בשבילו ולטובתו, ואם הייתי ממשיך לנכוח במקום וודאי שהייתי מרפאו, אבל כרגע, אחרי שהתשתי את גופו בעזרת התרופות ואינני נמצא כדי להמשיך ולטפל בו גדלו הסיכויים שימות. אין לי ברירה אלא להסביר לכם את המשך תהליך הטיפול ולבקש שתנסו להתמיד בו'.

וכך הלך הרופא והסביר להם את האיזון העדין שצריך בין הפגיעה בגוף ובין השמירה עליו. צריך לגרום לחולה להשתעל כדי להוציא את הליחה מגרונו ולהקל על נשימתו לטווח ארוך, אך אסור שישתעל מדי. צריך להקיז את דמו מדי פעם. צריך לתת לו תרופות שפוגעות במערכת החיסון שלו ולכן יש סיכוי שיהיה חולה יותר במחלות אחרות ולכן צריך לבודד אותו ובמקרה מחלה לתת לגוף להיאבק בלי לעזור לו יותר מדי, כי מדכאי המחלה החדשה עלולים לפגוע בתהליך ריפוי המחלה הישנה. כך הרבה הרופא לתת להם הוראות על התופעות החמורות העלולו

תשובה

כתבות נוספות