שאלה
שלום
קראתי קצת על פדיון שבויים בהלכה בהקשרו של גלעד שליט,אקדים ואומר שאני שמח שהוא חזר,מאידך השמחה מהולה בתחושות חרטה.
לפי התורה (או לפחות לפי מה שאני קראתי),״ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים״.
מבלי להיכנס לשאלה אם השחרור היה מוצדק או לא על פי ההלכה כמובן,רציתי לדעת מה תהיה עמדתה של ההלכה במקרה שלא עלינו חייל בצה״ל לא יהודי היה נחטף,האם ההתיחסות לפדיון שבויים הייתה שווה? הרי הוא חייל מהמדינה שלנו שמגן עלינו? השאלה איפה פה ההלכה נכנסת לתמונה גם כשהחייל שמגן עליי הוא לא יהודי האם -ההתיחסות- לשניהם זהה?
אשמח לתשובה מפורטת ובשפה קלילה,אם אפשר גם מקורות זה יהיה מעולה.
תודה רבה!!!
👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן
אהבתם? עוד תכנים בלעדיים באפליקציה של כיפה. הורידו עכשיו
תשובה
שלום
אינני בר הכי להכריע בשאלה בעניין כלל ישראלי כל כך חמור.
על כל פנים, ענ"ד היא שאין הבדל, ואין לשחרר מחבלים עבור חייל יהודי או גוי. המקור- ההלכה שאין פודין שבויים יותר מכדי דמיהן וכו', וודאי כאשר ברור שהפדיון יגרום להריגה של רבים.
אך כאמור דעתי אינה משנה, אלא דעת גדולי ישראל, וכמדומה שרובם נוטים להתיר שחרור שכזה.
כל טוב
👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן