שאל את הרב

גירושים?

חדשות כיפה צוות רבני צהר 25/04/07 18:26 ז באייר התשסז

שאלה

לכבוד הרב,

אני נשואים כ-8 שנים ולנו שני ילדים בני 4 ו-10 חודשים.

לפני כחודשיים אשתי אמרה לי שהיא רוצה להיפרד. היא טענה שהיא לא מסופקת והיא לא מרגישה מאושרת בקשר שיש לנו .

הקשר שלנו אף פעם לא אופטימאלי אך להבנתי אנו מקיימים חיים יחסית טובים, אין צעקות אחד על השני, אין העלבות וכמובן אין אלימות.

בזמן האחרון היא החלה לצאת מהבית בערבים לעיתים תכופות, כאשר היא חוזרת בשעות הלילה המאוחרות מאוד (2-3 בלילה). היא יוצאת עם חברה שלה, אין לי מושג לאן. לעיתים אני חושש שמצאה לעצמה אהבה אחרת, אבל לדעתי הסיכוי לכך נמוך.

ניסיתי מספר פעמים לשנות את המצב ולבקש שתחשוב על שינוי המצב לטובת שיפור חיינו המשותפים אך נראה שהיא די קרועה בין הרצון שלה לממש שאיפות רומנטיות אחרות או לממש חיי חופש ללא עול נישואים ובין הרצון שלה לשמור על המשפחה. אני יכול להגדיר את עצמי כבעל די טוב - עושה את רוב עבודות הבית, משכיל, מפרנס ברמה גבוהה, משקיע מאוד בילדים ומבחינה אישית אני בחור יחסית נחשב כאיכותי (קצין, אקדמאי, הייטק וכו').

לאחר שהצעתי לה לשנות גישה ולהשקיע בחיי המשפחה לא קיבלתי ממנה התייחסות ואני מרגיש שהיא רוצה לפרק את הנישואים אך מפחדת מההשלכות. היא אמרה לי שהיא כבר לא מרגישה אליי אהבה. אני מצידי מאוד אוהב אותה ורוצה לחיות איתה.

שאלותיי:

1. עד כמה יש להתאמץ להשאיר את המצב על כנו, עד כמה להתחנן, עד כמה לנסות לעשות מהפכות בחיי. מה הגבול בו עלי להרים ידיים ולומר לאשתי - קבלי החלטה לכאן או לכאן ?

אני שואל משתי סיבות:

a. האם המצב לא יחזור שוב על עצמו עוד שנה-שנתיים?

b. האם שווה לי לחיות עם אחת שלא אוהבת אותי ולא משקיעה בי לא רק מפחדת מלחיות לבדה?

2. אם אשתי תחליט בכל זאת להיפרד, האם נגזר עלי להיפרד מהחיים עם ילדי ? האם אני מחויב לתת גט ובכך למעשה לגזור על עצמי שאני אאבד גם את אשתי וגם את ילדיי. אני כמובן לא רוצה להחזיק אותה בכוח אך האם יכול אני להתנות זאת בכל שילדי יישארו איתי ? האם טענה כגון: "אם את רוצה לממש שאיפות רומנטיות עשי זאת בלי הילדים" הינה לגיטימית ומעשית ?

אשמח לתשובה מפורטת על שאלותיי. אני מתייסר המון ומתחבט בשאלות אלו כבר הרבה זמן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה
קראתי את דבריך ושמעתי את הקריאה לעזרה לצאת מהמצב הקשה בו אתה נמצא.
אשתך אמרה לך שהיא כבר לא אוהבת אותך ומצד שני אתה כותב שהיא מתלבטת אם לפרק את החבילה. כלומר, יש כאן קצה חוט שממנו ניתן להתקדם. בוודאי שבמצב זה בו ישנם 2 ילדים קטנים יש לעשות את הכל כדי להציל את הנישואין. השאלה היא איך. אתה שואל אם להתחנן בפניה - התשובה היא לא. יש להבין למה הרגישה צורך לחפש אהבה במקום אחר. אתה כותב שאינך מבין ושאתה בעל טוב ואבא טוב. ייתכן מאוד ובכל זאת משהו לא מספק אותה. לכן, אני מציעה לך, אם אתה מוכן כמובן, לפנות אליה לשיחה משמעותית בו אתה מבקש ממנה להסביר לך מה לא מספק אותה, לשמוע אותה באמת בלי להיות בעמדה של התגוננות. ואולי לאחר מכן, אם תתפתח שיחה גלויה וכנה,יהיה מקום להציע לה ללכת לטיפול זוגי בו תוכל גם לברר מה עליך לעשות ולשנות.
בהצלחה
נעמי וולפסון
יועצת זוגית

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות