שאל את הרב

גילגול נשמות

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 16/01/11 18:12 יא בשבט התשעא

שאלה

שלום ותודה רבה , למה יש חשיבות להמשך ל בן אדם שמת בעולם הזה לדו: חליצה וכו..אם יש גילגולים אז לבן אדם יש כביכול המשך או אפשרות לתקן.. הוא יחזור לעולם בגילגול הבא או משהו כזה???

תשובה

שלום הילה,

איננו מבינים בעניינים הקשורים לשורשי הנשמות וחשוב להשאיר את העיון בדברים האלו לגדולי תורה העוסקים בפנימיות התורה.
א. עניין הייבום (ואם אין ייבום, אז עניין החליצה) הינו משורשי התורה. הייבום באופן מסוים כבר מופיע בספר בראשית בסיפור של יהודה ותמר בפרק לח עוד לפני שה´ נתן לנו את התורה בסיני, כאחד מצורות ההנהגה החשובות של אבותינו. המצווה מלמדת שתקוות המשך הקיום של האדם איננה רק בעולם הנשמות או בעולם הבא כאשר מי שיזכה יקבל גוף נצחי, אלא ממש בהמשך החיות במציאות של העולם הזה. אנו מבינים מזה שיש עניין גדול בחיים בעולם הזה ויש לפעול אפילו מעבר לגבולות של הבנתינו והמצופה מאדם כדי להבטיח את המשך הקיום בחיות של המציאות שלנו. ועוד - המצווה מלמדת שיש קשר עמוק ונסתר, ממש בשורש החיים, בין בני משפחה.
ב. ביסוד תורת "הגלגולים" (שכפי שכתבתי יש להשאיר את ההתבוננות בה לצדיקים העוסקים בפנימיות התורה) נמצאת האמונה שתשובה ותיקון האדם הינם מטרת הבריאה כולה. יש לאדם לעבוד קשה בעולם הזה לתקן את עצמו. אם לא יצליח לתקן את מה שמוטל עליו לתקן, יחזור בגוף חדש ב"גלגולים אחרים" בעולם הזה כדי להשלים את תיקונו.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות