שאל את הרב

גזלתי- דחוף!!

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 13/09/06 19:36 כ באלול התשסו

שאלה

שלום!

מילדות הייתה לי נטיה לגנוב, זוהי לא הייתה קלפטומניה מפני שהייתי גוזלת דברים כשהייתי צריכה, ותמיד זה היה כסף. (עליי לציין שמשפחתי היא ממוצעת, ואין מחסור בכסף, אלא שפשוט גדלתי בחברה שהיו בה הרבה בנות אמידות, ומה גם שאני בזבזנית אז גם כשהוריי הביאו לי זה נגמר די מהר) גדלתי במשפחה מסורתית ולמדתי באולפנה אך לא הייתי דתיה, בשנה האחרונה חזרתי בתשובה, וכעת, עם בו הימים הנוראים, הייתי מאוד רוצה לדעת איך לכפר על כך.

יש אנשים שעדיין אני מכירה, ויודעת שגזלתי מהם, אך אינני יודעת כמה- האם עלי להחזיר, וכמה? האם יוכל להתכפר לי גם בלי שאצטרך להתוודות בפני האנשים שגזלתי מהם? זה מאוד מפחיד אותי שאצטרך מפני הבושה.

ואיך אני מכפרת על אנשים שאינני זוכרת שגנבתי מהם? האם מספיקות הסליחות??

אשמח אם תענה בדחיפות.. עוד מעט וכבר ראש השנה.. תודה רבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואלת שלום רב וסליחה על האיחור
מה שגנבת לפני שהיית בת מצווה, אינך חייבת להחזיר אך ראוי שכן.
אם את יודעת כמה גנבת וממי, צריך להחזיר ואפשר בעילום שם או דרך חברה.
אם אינל יודעת כמה, תנסי להעריך ותתני בערך.
בד"כ צריך לפייס את חברו שפגע בו. אך אם עבר זמן רב, סביר להניח שכבר אינם כועסים עלייך, ובעיקר שאינם יודעים מי את, ולכן כשאת מחזירה את מה שגנבת תוסיפי פתק עם בקשת סליחה בלי לפרט.
מי שאינך זוכרת שגנבת ממנו אין מה לעשות אלא להרבות הצדקה וחסד.
והיקר - תשובה שלימה וקבלה מוחלטת לעתיד שלא לחזור על כך שוב.
בברכה
אפי קיציס

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות