שאל את הרב

גאולה

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 11/08/08 17:50 י באב התשסח

שאלה

שלום הרב!

אני בן אדם מציאותי ואיך לומר זאת חומרי טיבעי. אני מאמין בניסים אבל קשה לי להאמין שיקרו ניסים. אני מקבל את זה שיציאת מצריים הייתה ב100 אחוז ניסים. ושהכניסה לארץ ישראל וכיבושה הייתה ב50 אחוז ניסים ו50 אחוז עשייה של בנ"י. ובימינו קשה לי לקבל את זה שאומרים שבית המקדש ירד מהשמיים עם אש. אני חושב שהגאולה שלנו תייהיה חומרית טיבעי בלי ניסים. כאילו לאט לאט אין קדושה אין את העזרה של ה' אני תמיד אומר שצריך להתחיל לבנות את בית המקדש בצורה טיבעי. עכשיו אני שואל מתי נדע שזה הזמן??

צריך להזיז כאן כמה בלוקים! אי אפשר לחכות לנס!! מציק לי שיש שאומרים שה' יגאל אותנו נחכה לו. אני רוצה לבנות אותו כבר!!!!!!! (קצת התעצבנתי שכתבתי את זה)

1)מתי נדע שצריך לבנות את בית המקרש?

תשובה

אתה צודק מאד!
צריך אהבה גדולה בין כל חלקי העם, וזה לא יבא בדרך נס, אז בא נפשיל שרוולים ונצא לעבוד על זה.
צריך ליישב את ארץ ישראל, לבנות אותה ולטעת ,גם זה לא יקרה בדרך נס, אז בא נגייס את כל החבר'ה לעבודה.
וצריך שכולנו נעבוד את ד' בשמחה,ונקבל עלינו עול מלכות שמים, וגם זה לא יהיה ע"י נסים, אז בא נצא ונפיץ תורה ואמונה בכל מקום ומקום.
וצריך חכמים שיוכלו לשבת בסנהדרין, וגם זה לא יהיה בנס, אז בא נקבע שיושבים ולומדים בישיבה , מתוך יגיעה אמיתית והתמדה עצומה.
וצריך גם עוד כמה דברים לעשות, דברים שמוטלים על כל אחד מאיתנו, ואין לנו רשות להתחמק מהם, אז למה דוקא את הדבר היחיד שאולי יבא בנס ואולי לא, אבל בכל מקרה הוא לא תפקיד שלי או שלך אלא של מי שיוגדר כ"משיח", (אם כי המצוה היא על כל עם ישראל) - דוקא בזה אתה רוצה להתחיל??
יש כנראה סדר של התקדמות בגאולת ישראל, אנחנו כולנו כמהים ומצפים לבנין המקדש, אבל כדי לזכות לכך, צריך לעשות כמה דברים.
וזה הרי לא יקרה בדרך נס, אז קדימה , בא נזיז מה שצריך!

כתבות נוספות