שאל את הרב

גאווה בדייטים

חדשות כיפה צוות ישיבת הר עציון 19/11/06 02:27 כח בחשון התשסז

שאלה

שבוע טוב!

כשאני יצאת לפגישות עם בחורים אני אמורה לספר על עצמי, הרבה פרטים מחיי הם די מרשימים ואני מפחדת שאשמע כשוויצרית וגאוותינית. נוצר מקרים שאני ממש מתביישת לספר על עצמי ( בדייט עצמו אני לא ביישנית) ואני אוהבת גם להקשיב לאחרים, מתוך עניין, אך כך יוצא שהבחור לא יודע עליי כל מיני דברים שהם חלק חשוב מחיי. וגם שרוב הפגישות הם עליו.. (בטוחה שהרבה נהנים מזה.. בשמחה!) מקרה אחר.. הייתי בדייט שהבחור ממש שתק וכבר שאלתי את כל השאלות שיכלתי לשאול עליו ונגמרו נושאי השיחה ופשוט סיפרתי על עצמי.. לדעתי נשמעתי שוויצרית ממש.. הרגשתי ממש לא טוב אחרי זה.. התוכלו לעזור לי ולו במקצת?

תשובה

לשואלת שלום,
ראשית, סליחה על האיחור בכתיבת התשובה.
קצת קשה לי לענות על השאלה מכיוון שאני לא יודע על אילו פרטים מרשימים את מדברת. בכל מקרה נדמה לי שעל שתי עצות כלליות אני יכול להמליץ.
א.אני חושב שבאופן כללי כאשר אדם מספר על עצמו דבר מסויים, הוא יכול לעשות זאת בשתי דרכים. הדרך הראשונה בה הוא יוכל לספרו היא בצורה בה הוא ידגיש את הפרטים המרשימים בסיפור, וזאת בכדי להרשים ולמשוך אליו תשומת לב ואהדה. הדרך השניה היא לספר את הסיפור כפשוטו בלא דגשים מיוחדים, לא שהוא ישמיט את הנתונים המרשימים אלא שהוא לא ידגיש אותם. אם אין הוא מסתפק בכך ורוצה עוד יותר לעמעם את המרשים בסיפור הוא יכול לעשות זאת ע"י שלא יספר את הסיפור בפני עצמו אלא לקשור אותו כדרך אגב לסיפור אחר או נושא אחר שעולה בשיחה. ברור לי לחלוטין שבפגישה עם בחור או בחורה, המטרה היא כן למשוך תשומת לב ואהדה אך אני חושב שאם הסיפור הוא אותנטי אז הוא ירשים מעצמו בלי צורך בדגשים מיוחדים.
ב. את מעלה טיעון חשוב והוא שחשוב שבחור שאת יוצאת איתו ידע עליך את הפרטים הללו אשר קשורים באופן מהיותי לחיים שלך. אך נדמה לי שאפשר להבחין בין שלבים שונים של פגישות. אני לא בטוח שבפגישה הראשונה צריך הבחור לדעת עלייך הכל. יותר מכך, ייתכן שאם לא ייצא מהפגישה שום דבר תרגישי בסופו של דבר די מוזר עם העובדה שבחור שאין לו בעצם שום קשר איתך יודע עלייך כל כך הרבה. לכן אף על פי שחשוב שמי שאת יוצאת איתו יידע עליך את הפרטים החשובים הללו ייתכן שכדאי לשמור אותם לשלב מאוחר יותר, ויותר מכך ייתכן שבהמשך הוא אף יגלה אותם מעצמם כדרך אגב מתוך התפתחות הקשר ביניכם.

אני מקווה שעזרתי במשהו,
מאיר, צוות ישיבת הר עציון

כתבות נוספות