שאל את הרב

בת אתיופית בדירה .

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 03/10/06 10:59 יא בתשרי התשסז

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני בשירות הלאומי עם בנות אתיופיות בדירה.

אמרו לי שדיני הכשרות שלנו (אשכנזים וספרדים) שונה משלהם, אני לא רוצה לעשות הכללה נגדם או כל דבר אחר ח"ו ואני לא גזענית, אבל אני צריכה לדעת אם זה נכון שהדינים שונים, ואם כן, במה עליי להזהר בדירה ואצלם בבית בכלל.

תודה רבה.

שרה.

תשובה

ב"ה


שלום.

אכן יש שוני בכמה דברים.
לגבי השהות בדירה אתם צריכים לבוא בדברים עם כל הדיירות בדירה ולקבוע כללים שיהיו מקובלים על כל הדיירות בדירה משהו שיהווה מכנה משותף שיהיה בו התחשבות בכולם כגון שימוש במיקרוגל או הפרדות גאוגרפיות בין בשר לחלב ושימוש במשטחי השיש והכלים או מגבות נפרדות לבשרי וחלבי וכיוצא בזה .וזה לא קשור למוצא עדתי או להבדל בין ספרדים לאשכנזים.

לגבי האירוח שלכן בביתה ובקהילתה זו שאלה יותר קשה ואם היא שומרת כשרות לפי התפיסה ההלכתית המקובלת עליכן אז ניתן להתארח בביתה וצריך לברר זאת טרם מתארחים שם בכדי לא להכנס למצבי אי נעימות שניתן למונעם מראש.

ובכל מקרה אתן צריכות להיות מודעות לקשיים שבת כזו נתקלת בהם ולא תמיד יש לה גיבוי מהבית ולפעמים יש קונפליקט גדול בין החינוך שהיא קיבלה בבית הספר או באולפנא לבין מה שנהוג אצלהם בקהילה . ולכן צריך לעודד אותה ולחזק אותה ולקרב אותה בעבותות של אהבהכי "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"


בהצלחה,


עוזיאל אליהו,

כתבות נוספות