שאל את הרב

בתולין וחתונה

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת קרית שמונה 19/04/07 12:19 א באייר התשסז

שאלה

אני בן 25, ולפני כ-3 חודשים פגשתי אשה נפלאה בת 23. בשבוע שעבר, היא ביקשה לדבר אתי על משהו "מאד רציני", וכששוחחנו בתחילת שבוע זה, היא הודתה בפני שלפני שנתיים היה לה חבר חילוני שאותו היא אהבה ושאתו היא שכבה, אך נפרדה ממנו כי רצתה להקים בית דתי. כמו כן, היא הוסיפה שהיא מספרת לי את זה מפני שהיא מרגישה, כמו שגם אני הרגשתי, שאנו עומדים בנקודה ממנה מתחיל שלב מאד רציני לקראת נישואים, ולכן היא לא רוצה להוליך אותי שולל, ומספרת לי את זה כבר עכשיו כדי שאני לא אתן את לבי למשהי שאולי אינה מה שחשבתי.

אף על פי כל מה שהרגשתי כלפיה, מאז שהיא סיפרה לי את זה אני מתקשה לדבר אתה או לראות עתיד משותף ביחד.

האם התגובה שלי מוגזמת ואני מייחס לזה חשיבות רבה מדי, או שהיא מוצדקת, ואכן זו תהיה טעות לבחור באשה כזו לכלה? כמו כן, הייתי רוצה לדעת אילו שיקולים צריכים לעמוד בפני כאשר אני מחליט על המשך הקשר שלנו?

תשובה

שלום לך,
שאלה קשה שאלת. מצד אחד אם היא מאוסה בעיניך חייך עמה יהיו גהינום, ובפרט שידוע מאמר חז"ל "אין אישה כורתת ברית אלא למי שעושה אותה כלי" , מצד שני לבעלי תשובה יש מקום חשוב בתוך עמ"י , יתר על כן ידוע כי יהושע התחתן עם רחב . על כן השאלה תלויה הרבה בחן שיש לה בעיניך , ובחוסן הנפשי שלך להתמודד עם אכזבה מהסוג הזה, ובאמונה שלך במהות הקשר העתידי.
וימלא ה' משאלות לבך לטובה , ובע"ה ינחך בדרך אמת.
בברכה,
אריאל פריש

כתבות נוספות