שאל את הרב

ברסלב

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 07/09/07 12:04 כד באלול התשסז

שאלה

שלום, אני חילוני שמעתניין ביהדות, ומצאתי לא מעט התנגדויות לתנועה הברסלבית. ראיתי שאתה מעין נציג ברסלב בפורום (חשבתי שיש כאן רק כיפה סרוגה) , ולכן רציתי להפנות אליך את השאלה. בגדול ניתן לומר שהחסידויות יוצרות בעיות משום שהן שמות במרכז אדם, שמת. קראתי בוקפדיה על הפולמוס של המתנגדים והבעש"ט. ואני חיב לומר שדעת הליטאים נשמעת הגיונית יותר. לזה נוסף האמירה של הרב שך לחבד הם הכת הקרובה ביותר ליהדות, ועוד רב מצפת שהקונטרס שלו נגד ברסלב ונחמן הופץ באינטרנט. אני חושב שהבעיתיות הגדולה ביותר היא ההפרטה של המיסטיקה והקבלה, שהן גם ככה לא העיקר ביהדות, אני לא מבין למה יש לימוד של קבלה וסחף רוחני. למשל הייתי ברכבת לא מזמן ודיברתי עם מישהו על זרע לבטלה, הוא אמר לי שהסיבה שאסור לשפוך זרע זה בגלל שהרע הוא רוחני וכו ואני אמרתי שבגלל שקראתי את בראשית אז אני יודע שהבן של יהודה שלא רצה להמשיך את זרע אחיואונן וה' הרג אותו. לסיכום הייתי רוצה לדעת איך אתה מתמודד עם הטענות.

תודה רבה

תשובה

מני יקר,
בשביל לדעת משהו לא מספיק להשמיע ביקורת ולראות מה עונים. צריך להכיר את החומר מבפנים.

האם יכולת ללמוד יהדות מפולמוס תקשורתי אודותיה? האם יכולת להבין מה מדובר מתוך שאלות ותשובות חפוזות במדיה זו או אחרת? הלא מי כמוך יודע שיהדות לומדים מתוך הספרים, ברצינות, לאט לאט.

וכך הדבר גם לגבי חסידות. יכולתי לתת לך הרבה סוגים של מענה אבל אני חושב שהמענה ההגון ביותר הוא - אם זה באמת מעניין אותך - תלמד את זה ברצינות, תקדיש לזה זמן איכות.

אתה יכול להתוודע לחומר על ברסלב באתר "לב הדברים", ובפרט בספר "היכל הגוונים המשתנים", שמרכז את משנתו של רבי נחמן ומשיב לשאלות האמורות ורבות אחרות. אפשר גם להזמין את הספר טלפונית בלב הדברים: 02-5667567

שנה טובה ומתוקה
ארז


לאתר לב הדברים

כתבות נוספות