שאל את הרב

בקשה לעזרה

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 18/01/07 04:16 כח בטבת התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב,

שמי אלדד ואני בן 26.

בת זוגתי ואני החלתנו להינשא ופתאום מצאתי את עצמי נאלם דום.

אני בא מרקע חילוני שבו הקשר לדת הוא כמו הקשר בין שחור ללבן! אולם בניגוד גמור לרקע שבו הגעתי ממנו אני כן מרגיש את עצמי יהודי והייתי מעוניין להינשא כדת וכדין משום שאני מאמין שמסורת ישראל היא דבר יפה ואני כיהודי צריך לקחת חלק ממנה.

לצערי אין לי למי לפנות בדבר ואני מוצא עצמי כותב אלייך בשעת לילה מאוחרת משום שהדבר מדיר שינה מעיניי!!!

שאלותי הן:

איך אני מתחיל את כל תהליך פתיחת תיק ברבנות?

כיצד בוחרים רב?

כמה משלמים לרב בערב החופה?

כמה משלמים עבור כל התהליך?

איזה דברים אני ובת זוגתי צריכים לעשות לפני החתונה?

אם יש עוד דברים שלדעתך אני צריך לדעת אשמח אם תרחיב.

בתודה מראש,

אלדד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואל ובת זוגתו שלום רב.
א. פתיחת תיק ברבנות מאד פשוטה. הולכים לרבנות בשעות הפתיחה ומבקשים לפתוח תיק. כדאי לצלצל קודם כדי לברר איזה מסמכים צריך להביא.
ב. כשנרשמים ברבנות הם ישאלו אתכם אם אתם רוצים רב או שיש לכם. אם אין לכם רב, הרבנות יישלחו רב לעריכת החופה. אם אתם רוצים לבחור לבד, אפשר לברר אצל חברים מי הרב שחיתן אותם, אפשר לחפש בפורומים של חתונות (כגון אתר "מתחתנים" ועוד). וכמובן אפשר לפנות לאחד האירגונים שעוסקים בכך, למשל כאן באתר "צוהר".
ג. לעניין תשלום. רב שהרבנות שולחת בעיקרון לא צריך לשלם, אבל כדאי לברר איתו קודם. רב שאתם מגיעים אליו בעצמכם, זה תלוי במה שתסכמו איתו. באירגון צוהר הרב יגיע אליכם ללא תשלום.
כל יתר הדברים יסביר לכם הרב כשתפגשו איתו.
בברכה
אפי קיציס

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות