שאל את הרב

בעיות וקשיים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/03/09 14:36 טו באדר התשסט

שאלה

שלום רב!

אני בת 14.. יהודיה אך לא דתייה...

לפני כשנה וחצי התחלתי לקרוא בסידור.. לברך וכו' בעקבות אסון נורא שקרה לי.

הראש שלי מבולגן.. כל הזמן מבולבל.. עד כי כשאני קוראת בסידור אני חושבת על דברים אחרים.. חושבת על דברים לא טובים... מתבלבלת כשאני קוראת.....

אני פשוט מבולבלת!! קורים לי כלכך הרבה דברים עכשיו..קודם האסון, עכשיו החית מחמד שלי מתה.. לא מצליח לי בלימודים כמו פעם.. אין לי חברות......אני לא מתקשרת עם אף אחד (אני רוצה, אבל לא מצליחה), אמא מדוכאת-לא מוצאת עבודה, אנחנו בחובות.............. הכל ביחד מתערבב!!!!!!!!!

לכן, הפסקתי לזמן מה לקרוא בסידור- כדי לסדר קצת את ראשי.. כדי שאני לא יחשוב על דברים רעים ואסורים........... אבל עדיין הדברים האלה נמצאים בראשי... נמאס לי לחיות כך!!(האם זה פתרון נכון להפסיק לקרוא בסידור עד שהבעיות תגמרנה?)

למה זה מגיע לי?? אני כלכך עצובה כשהסובבים אותי כלכך מאושרים ורק אני לא! אני עצובההההההההה- הלב שלי חצוי לשניים!! אני מרגישה שהוא מתפוצץ!

כולם כלכך מאושרים..(כל הילדים בכיתתי.. מסביבי)--> זה כלכך מתסכל~!!!!!!! כלכך!!

ואני נמצאת כאן בצד. כל יום יושבת בבית.. מטיילת מפה לשם עם אמא שלי...רק כדי לא להשתעמם..אבל זה גם ככה משעמם!!!

עכשיו החיים שלי כלכך משעממים.. כלכך עצובים ובמיוחד לגילי.. כשאני בגיל ההתבגרות..גם עברתי אני יודעת שאסור להעליב אנשים ולאמר להם דברים רעים אבל עכשיו(כשכל הבעיות מתערבבות סביבי וכשנהייתי ילדה עצבנית בעקבות כל הדברים שקרו לי) אני לא שולטת בעצמי ואני עושה את זה.. אני פשוט עושה את זה..כדי שיבינו שאני לא פראיירית ואני לא זקוקה לאף אחד אם לא בא להם לעזור לי, אפילו קצת!! אפילו קצת!!!!!!!!

אני פשוט רוצה שמישהו יקשיב לי ויבין אותי.. לכן אני פונה אליכם לעזרה.. מה לעשות ואיך לפעול במצבים כאלה..

תודה רבה רבה!!

תשובה

בס"ד ליקבה"ו

שלום לך,

הדברים שכתבת מאוד מאוד נוגעים ללב ומצערים, זה באמת לא פשוט לחיות במצב שאת חיה עכשיו, וכל העובר עליך מעציב מאוד את החיים. אבל ניכר מדברייך שאת בן אדם טוב. בן אדם טוב מאוד, שלא רוצה להגיע למקום רע, בן אדם שרוצה לשמוח, שרוצה לשמח. את רוצה לעשות טוב לסובבים אותך, וזה מאוד הגיוני שכשאת לא מרגישה טוב יהיה לך קשה לגרום לאחרים להרגיש טוב.

מאוד שמחתי לקרוא על כך שהתחלת להתפלל מסידור. המחשבות הרעות שבאות לך, הן לא סיבה להפסיק לקרוא מהסידור. להפך, הן סיבה לכך שאת תתרכזי יותר בסידור. ככל שתחשבי, שתרגישי את מה שאת אומרת, ותאמיני שהמילים הללו באמת יכולות לשנות את חייך, כך המחשבות הרעות שאת כל כך לא רוצה אותן יתרחקו ממך. ככל שתתחברי למילים הכתובות בסידור שאת אומרת, כך תתנתקי מהמחשבות הללו.
על ספר "תהילים" שמעת? את הספר כתב דוד המלך שחי לפני כ2800 שנה. הספר הוא בעצם קיבוץ של תפילות שכתב דוד המלך מתוך כל הצרות והרדיפות שהוא עבר, וגם התודה שהוא אמר לבורא עולם על כל חסדיו. המילים של הספר כל כך נוגעות אל הלב, עד שרבים בוכים כשהם קוראים ממנו. אני ממליץ לך לנסות להתפלל גם באמצעות ספר "תהילים". אם לא תביני חלק מהמילים, אז יש ספרים עם פירושים פשוטים למילים, תקחי אותם ותנסי להתחבר אל המילים. אני בטוח שזה יעזור לך.

כתבת שקשה לך בהרבה תחומים, שאם נסתכל נגלה שרובם קשורים לחברה שמסביבך. רציתי לשאול אותך אם דיברת על כך עם המורה שלך. אני מציע לך שאם עוד לא פנית למורה שלך תעשי את זה. תספרי למורה שלך על הצרות שאת עוברת, ועל מה היה לך לפני כן, ותבקשי מהמורה עזרה, גם בלימודים, אבל בעיקר עם החברות.
בד"כ המורים מאוד קשובים לתלמידים שפונים אליהם, ואם תספרי למורה שלך את מה שעובר עלייך אני בטוח בכמעט מאה אחוז שתקבלי עזרה.
עדיף שתלכי אל המורה שאת מרגישה שיש ביניכם את הקשר הכי טוב, כי כך יהיה לך יותר קל לספר את מה שעובר עלייך, וגם העזרה שתקבלי תהיה יותר טובה.

ישנה עוד עצה אחת אחרונה שאני רוצה לתת לך. כפי שכבר אמרתי לך, ניכר מדברייך שאת אדם טוב מאוד, שרוצה לעשות טוב לאחרים. אבל, כאמור, את עצובה, וכשעצובים קשה לעשות טוב לאחרים.
אני מציע לך, אם תוכלי, לקבוע לעצמך לעשות כל יום, או לפחות פעם בשבוע, משהו טוב לאחרים. זה לא צריך להיות משהו גדול, אפילו סתם לתת למישהי אחרת להכנס ראשונה לכיתה. את יכולה לעזור למישהי בשיעורי בית בנושא שאת טובה בו, את יכולה לדבר עם מישהי שאת רואה שהיא עצובה, את יכולה לסדר קצת את הכיתה, או גם לעזור לאמא בבית, להוריד את הזבל. ויש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות, שיגרמו לאחרים שירגישו טוב. אני מציע לך לקחת על עצמך לעשות עוד קצת טוב לאחרים, אני לא מתכוון שכל היום רק תעשי את זה, אם תוכלי אז טוב מאוד, אבל כרגע תקחי משהו קטן שלא קשה לך ותתחילי אתו בצורה קבועה. שלא יעבור שבוע בלי שעשית לאחרים משהו טוב.
כשתתחילי עם זה, את תראי שאחרים מסתכלים עלייך הרבה יותר טוב, אבל בעיקר את מסתכלת על העולם הרבה יותר טוב. ככה זה- כשאדם עושה טוב לאחרים, הוא מרגיש טוב בתוך עצמו.
אז תקחי משהו קטן, שאת מרגישה שהוא לא גדול עלייך ופשוט תתחילי איתו.

אנחנו נשמח אם תחזרי ותשאלי אותנו שאלות נוספות, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. להקשיב, להאזין, ואם נוכל, גם לעזור. אפשר גם לפנות אלינו טלפונית
1599500054

כעת לא נותר לנו אלא לאחל לך הרבה שמחה בחיים, ושרק תצליחי ותראי ברכה בכל מה שתעשי,

אם משהו לא מובן או שאת רוצה הבהרות וכדו´, את מוזמנת לפנות בשמחה,
עדיאל

calev72@gmail.com

כתבות נוספות