שאל את הרב

בעיות בנישואים

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת ההסדר כרמיאל 07/04/10 00:45 כג בניסן התשע

שאלה

שלום רב,

אני נמצאת במצב מאוד בעייתי כרגע,אני אישה בת 29 נשואה שנה בדיוק ללא ילד, והקשר שלי ושל בעלי נורא בעייתי...

בעלי הוא גרוש פלוס 2 , ילד בן 8 וילדה בת 3...

אני והוא שותפים לעסק ובעלי איך לומר במילה עדינה "לא שם עלי"...אני מבקשת ממנו בצורה מאוד עדינה לא להביא את הילדים לעסק כי זה מפריע ויש לקוחות אפילו שהתלוננו כי הילדים לא הכי מחונכים,ובעלי לא מוכן לחנך אותם בטענה של " אני רואה אותם פעם ב..אני לא מעוניין לחנך אותם" וממשיך לעשות מה שבא לו.

כל שבת שניה הילדים מגיעים אלינו הביתה ואני שומרת שבת וישר כל הבית מאומות טלווזיות ערוצי ילדים בלאגנים,וברגע שאני מעירה ישר"אני שונאת את הילדים שלו " וזה ממש לא נכון ,וצרחות ובלאגן!

גרושתו הרבה פעמים מתקשרת בתירוץ של"עניניי הילדים"...הגבול נחצה בכך שהוא הגן עליה בצרחות עליי בכך שלחשתי "מה זה אמור להביע ? "...

והיום...גרושתו פשוט נכנה לעסק שלנו בזמן שהוא יושב עם לקוחות, שמה לו את הילדה על הרגליים(הילדה התחילה לבכות) היא הסתובבה והלכה....והוא ראה שאני הייתי בהלם. שהוא לא מקיים את בקשותיי כלל,השיקולים שלי הם פשוט להתגרש, אני מרגישה חוסר אכפתיות ואגאוסטיות במיוחד אחרי שקיבלתי אותו איך שהוא, עם הרבה חובות עם ילדים וגרושה...והוא לא מנסה לסדר שום דבר מבחנתו "הכל בסדר הכל זורם".

אני רוצה לבנות בית יהודי שומר שבת ומצוות אך בבית שלי לא כ"כ מקיימים את בקשותיי אין לי מילה של אישה בבית.איני יודעת מה לעשות!!! ממש אובדת עצות

תשובה

בס"ד

שלום לך

שאלתך אכן קשה ומורכבת ונוגעת ללב.

משאלתך אני מבין שזה עתה סיימתם שנת נישואין ראשונה, שהיא אכן שנה קשה יותר, של הסתגלות זה לזו. ואם זו שנה קשה לזוג רגיל על אחת כמה וכמה לזוג כמוכם, כשהבעל כבר היה נשוי בעבר ויש לו ילדים.

אני מתרשם ממכתבך כי בעלך גם עסוק מאד בעניני העבודה, וגרושתו מטרידה אותו, והנתק מהילדים שלו לא קל, אתם עוברים יחד תקופה לא קלה. אבל אני בטוח שבעלך אוהב אותך ורוצה שנישואיכם יימשכו.

צריך למצוא דרך לדבר, אולי גם להתייעץ עם איש מקצוע או רב שעוסק בעניינים אלה, איך לבנות נכון את הבית שלכם, ולתת לכל אחד את המקום שלו.

צריך לשקול האם נכון שתעבדי בעסק שלו, האם זה מוסיף או גורע מהזוגיות שלכם. אולי עדיף לכם שתעבדי במקום אחר ותהיי רק אשתו האהובה ולא גם העובדת בעסק.

דבר נוסף הרשי לי לומר לך, אל תנסי לחנך את ילדיו. קבלי אותם, העמידי גבולות מה מותר ומה אסור בבית שלך, אבל לא כדאי לעמוד בינם ובינו כי באופן טבעי הוא יצטרך להעדיף אותם, הם ילדיו.

במשפחה כזו ראוי להיות בקשר עם מישהו שמבין בזוגיות שילווה אתכם, אתם אוהבים והתחתנתם רק לפני שנה, ואני בטוח שניתן לחיות טוב בזוגיות הזו, אבל צריך נכונות שניכם להתייעץ ולהיעזר.

בהצלחה

כתבות נוספות