שאל את הרב

בעיות בישיבות הסדר

חדשות כיפה הרב אייל קרים 29/10/02 14:10 כג בחשון התשסג

שאלה

שלום

מכל תשובות הרבנים ניתן להבין בברור לאן נושבת הרוח.

אני מצאתי מספר בעיות בהסדר שגורמות לי לא לרצות להיות שייך לכזה מוסד .

מה דעתך על בעיות אלה ?

1 . אורך השרות- חייל הסדר ג'ובניק משרת שנה וחודשיים וקרבי שנה וארבע .

זה מקומם בהתחשב במצב הביטחוני של היום ובמיוחד לאור העובדה שבגלל זה מגייסים מילואימניקים . מה עוד שאפילו בנות משרתות יותר.

2. תעודת לוחם - חייל הסדרניק מקבל תעודת לוחם בסוף תקופת השרות דהיינו שנה וארבע ואילו חייל רגיל מקבל אחרי שנתיים !! וזה משמעותי בנסיעה באוטובוסים, סרטים וכו'

3. הסדנריק קצין מקבל שכר קבע על כך שחתם קבע למרות שאפילו אחרי ה" קבע " שלו הוא משרת רק שנתיים ושמונה ( 4 חודשים פחות מכל חייל פשוט אחר ) שמעתי שנושא הזה תוקן כי הוא באמת שערוריה , אבל אני לא בטוח , אני כן בטוח שזה היה כך פעם.

4. חייל הסדרניק שמתחתן בתוך מסגרת ההסדר משוחרר מהשנה החמישית של ההסדר או ( תלוי אם עברו 4 שנים מיום החיול ) שהוא מקבל תשמ"ש מה שאומר שהוא גם לא משרת וגם מקבל אלפי שקלים.

5. אם נסתכל בסוף נראה שלאוניברסיטה מגיעים באותה שנה גם בוגרי ההסדר וגם בוגרי המכינות, ואם המכינסטים גם קצינים אז הם מגיעים שנה אחרי . אלא שאלה בינתיים עשו שרות מלא ורק אח"כ עשו פסיכומטרי ואלה למדו בישיבה ותוך כדי עשו פסיכומטרי.( לא כולם כמובן )

6. מה עוד שאם הם ילמדו בבר אילן הם יקבלו פטור מלימודי יסוד ביהדות כי הם עד עכשיו למדו יהדות ואילו אותו בוגר מכינה יקבל פטור חלקי ביותר כי הוא לא למד כמו אותו סדרניק.

כמובן שיש צדדים חיוביים רבים לישיבות ההסדר אבל לאור בעיות רבות אלה איני יודע לאן ללכת .

האם לא נגרום בסוף לחילול השם המוני כמו שרואים אצל החרדים?

שאלה קצת ארוכה אבל אני מקווה לקבל תשובה .

תשובה

מוטי שלום

סליחה על האיחור הרב בתשובה.

אולי כדאי לך להפנות שאלה זו לרב יובל שרלו, שהוא ראש ישיבת ההסדר בפ"ת, והוא משיב באתר מורשת.

בברכה
אייל קרים

כתבות נוספות