שאל את הרב

בעיה דחופה!

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 14/03/07 17:24 כד באדר התשסז

שאלה

לרב רונן שלום וברכה!

אני נשואה שנתיים וחצי ויש לי ילד בן שנה וחצי. כשהכרתי את בעלי ראיתי בו אדם בעל ערכים ותלמיד ישיבה חכם וכמובן בעל מעולה!

כיום אני חיה במצב שבו אין ביני לבין בעלי שום דבר משותף והמצב הולך ומחמיר. בעלי עובד בעסק שהקים אך העסק הזה מסיים לנו את כל החסכונות שהיו לנו וכרגע אנחנו במצב מאוד לא טוב מבחינה כלכלית. בעלי לא מוכן לשמוע אף אחד אפילו לא את אבא שלו וכמובן שלא אותי, הוא טוען שאם אני רוצה שיהיה לנו יותר טוב אז אנ צריכה ללכת לעבוד גם. אני סטודנטית שנה שנייה במכללה וכאשר התחתנו ה"תנאי" לחתונה היה שאני יסיים ללמוד וההורים שלי ישלמו. כיום המצב הכלכלי של ההורים שלי לא כ"כ טוב ולכן הם ממנים חלק מהשכר לימוד וחלק הלוואה שאני לקחתי. אני מרגישה נורא בכל המצבים שבהם אני מרגישה חנוקה עם בעלי שהוא מחליט מה יעשה בבית בנושא הכספי, כבר דיברנו עם המון אנשים והמלצתי גם ללכת לייעוץ זוגי אך הוא לא היה כ"כ בעיניין וכרגע אין לנו כ"כ את האפשרות הכלכלית לממן זאת. אני מרגישה לפעמים שעדיף לפרק את הכול וכל אחד ילך לדרכו ויחייה חיים אחרים. הבן שלי לא צריך לסבול וגם אני חושבת שלא אמורה לחיות את החיים שבהם אני חייה עכשיו.

נ.ב אני חייה אצל חמי וחמותי בבית ועכשיו אחרי שבעלי הישתמש בכל החסכונות לעסק אני יכולה לשכוח מהדירה. ובנוסף לזה הוא לא מוכן ללכת להשכיר דירה.

מה לעשות הזמן רק הולך ועובר בבקשה אני צריכה עזרה!

תשובה

שלום רב,
התעכבתי מלהשיב שכן תהיתי כיצד אוכל לעזור, ואכן לצערי קצרה ידי מלהושיע, שכן על מנת לעזור צריך להכיר את הנפשות הפועלות ואת פרטי הדברים מקרוב. אני ממליץ לכם לפנות ליועצי הנישואין שבאתר כיפה.
כמו כן ברצוני להפנות את תשומת ליבך לאפשרות להגיע לייעוץ לנישואין בלי בן זוגך, במקרה ואת יכולה לעשות זאת והוא אינו משתף פעולה.

עם זאת חשוב להדגיש שעליך לשקול היטב וביסודיות את אפשרות הפירוד,ואסור להיות פזיזים בעניין זה.
יש לשקול את הדבר הן מבחינת היכולת הכלכלית והן מבחינות אחרות, כגון: מה הסיכוי שהוא יהיה מוכן לגירושין? (כדי שלא תהפכי למסורבת גט חלילה), מה הסיכוי להסתדר לבד? מה ההשפעה שתהיה לכך על הילד וכו'. לגופו של עניין יש לבדוק באיזו מידה הגרום הכספי מהווה עילה לכל הבעיות. האם שאר הבעיות קשורות בו, או שיש ביניכם שורה של בעיות עצמאיות, ואז הסבירות להיפרד גדולה יותר. כמו כן כדאי להיזהר מלהביא ילדים נוספים לעולם כל עוד המצב קשה והמשך הנישואין בספק כפי שאת מתארת.

כמובן אינני מתכוון לשדר לך פסימיות. יתכן שאת יכולה לשחזר את אותם מרכיבים משותפים ומוערכים שמצאתם זה אצל זה ולמצוא דרך להחיות אותם. יתכן שאת מסוגלת להציע שינויים מסויימים את יכולה לבצע במקביל לשינויים שהוא יבצע, על מנת לשפר את מצב נישואיכם, ולבצע תפנית לטובה.

בהצלחה וכל טוב,
רונן לוביץ

כתבות נוספות