שאל את הרב

בן זוג

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/02/07 18:41 טז בשבט התשסז

שאלה

שלום

אני כבר בת 25 וחצי ולא מצאתי בן זוג.

קראתי כל מיני ברכות כמו שירת הים 40 יום, שיר השירים וכדומה אך ללא הועיל...

מה כן אפשר לעשות כדי" לזרז" את בן זוגי להגיע?

תשובה

שלום לך,

ראשית, אני ממש מזדהה עם כאבך, ועם התסכול שלך. אמנם, אני חושב שכל הסגולות שהזכרת בשאלתך אינן עיקר הענין. הן אולי טובות כתוספות אבל בשביל השתדלות אמיתית צריך ללכת בשלשה כיוונים יותר קונקרטיים ומעשיים.

קודם כל – כיוון רוחני – הדבר הכי חשוב הוא תפילה בכוונה. אמנם כל תפילה שאת מתפללת ומדברת עם הקב"ה זה טוב מאד אבל התפילה הכי מתקבלת היא כשאת מוסיפה את התפילה האישית שלך בתוך תפילת שמונה עשרה (ב'שומע תפילה', או ב'אלהי נצור'). אז אם יש לך זמן – פשוט להקפיד על שלש תפילות ביום, ולבקש בה על בן זוג (וכמובן על כל שאר הדברים ושאר צרכי עם ישראל). בנוסף, חשוב מאד כמה שיותר לתת תוכן רוחני לחיים שלנו – לקבוע זמנים ללימוד, בעיקר לימוד אמונה ולהעשיר את העולם הרוחני שלנו.

הכיוון השני הוא הכיוון הנפשי. זה כבר נדוש לומר שהכי חשוב זה 'מידות טובות' אבל בכל זאת – צריך לשים לב על הדברים הקטנים – להשתדל להיות מישהי שנוח להיות בקרבתה, לעבוד עם מידת הכעס, להתרגל לחייך גם כשקשה וכו' (אני כותב באופן עקרוני, כמובן יכול להיות שאין לך שום בעיה בקטע הזה), בנוסף, להרגיל את עצמך לקבל באמת את הזולת. חיים עם מישהו אחר הם תובעניים ודורשים ויתור והקרבה, ונכונות לעזור בכל מצב ובכל תנאי. בקיצור, להתכונן באמת לחיי נישואים.

הכיוון השלישי הוא הכיוון הטכני. נקודה אחת – לחשוב טוב איזה בחור מחפשים. האם הציפיות ממנו ריאליות? לפעמים מישהו מאד מתאים לנו ואנחנו רוצים מישהו אחר בגלל סיבות צדדיות ולא אמיתיות. הנקודה השניה היא לדאוג לכמה שיותר הצעות – לפנות לשדכנים, לבקש מחבירות וכו'.

אני מקוה שעזרתי קצת במסע המפרך (וקשה כקריעת ים סוף...),

בהצלחה רבה. מצפים לשמוע בשורות טובות וסליחה על העיכוב בתשובה.

טוביה

tsbias@actcom.co.il





\

כתבות נוספות