שאל את הרב

בלוג שמעורר עדים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/08/07 17:11 יד באלול התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב!

טוב אז ככה יש לי בלוג בישרא בלוג שאני מדברת בו על החיים שלי ובפרט על האמונה שלי בקדוש ברוך הוא שחשוב לציין שהיא מאוד מאוד גדולה ועל החיים הדתיים שלי.

יצא מצב כזה עכשיו שהבלוג שלי עורר הדים בקרב החילונים הם אומרים שאני ממש אובססיבית לגבי כל מה שקשור לקדוש ברוך הוא ושכל מילה שנייה שלי אני מזכירה אותו.

וזה כבר ממש ממש מתחיל לעצבן שאני צריכה לשבת ולתת דין וחשבון לאנשים שאני לא מכירה ותודה לאל לא רוצה להכיר על החיים שלי ועל אורח החים שאני מנהלת ובמיוחד על האמונה שלי...אני בכלל לא חושבת שאני אובססיבית איך אפשר להיות אובססיבי...אני דתייה אני מאמינה בהשם וזה שאני מזכירה אותו זה לא אומר שאני אובססיבית לגביו.

ועוד חלק מהם בלי להכיר אותי הם אומרים שאת בטח דתייה עם שלושים אחים ומעודדת השתמטות.

בלי להיכ רותי זה מה שהם חושבים וזה ממש לא נכון אין לי שלושים אחים ואני ממש ממש לא מעודדת השתמטות אני דתייה ואני בסוף שנה הזאת מתגייסת כן לצבא ובחרתי להתגייס לצבא כדי לשרת תמדינה שלי הכי טוב שאפשר גם עם היא קצת מדינה מתוסבכת אבל עדיין מדהימה והעדפתי את הצבא על פני השירות לאומי למרות שאני יודעת שיש בזה בעיה מבחינת הדת

בקיצור אני ממש לא יודעת מה לעשות עם כל המגיבים האלה כי זה כבר ממש מעצבן.

תשובה

שלום וברכה
אני לא מומחה בתחום הבלוגים.
אכתוב לך את מה שאני מבין ממה שכתבת:
הבחירה היא בידך. אם את רוצה לכתוב בלוג - את חשופה גם לביקורת. זה המחיר: את פורשת את עצמך בפני הציבור, ולפיכך הציבור מרגיש אצלך בבלוג שמותר לו לעשות את מה שהוא רוצה.
את יכולה לסגור את הבלוג, וכך הציבור לא יוכל להיכנס, אולם גם את תפסידי את היכולת לפרוש את עולמך בפניו.
לאמור: מדובר בבחירה חופשית שלך.
אם בחרת בבלוג, את לא יכולה לכעוס על אלה שחושבים שאת לא בסדר. להפך, את יכולה להשקיע זמן ומאמץ גם להרגיל את עצמך לענות יפה, גם לכתוב למגיבים דברים מעניינים המתייחסים לנושאים השונים שהעלית וכדו' – ועל ידי כך לשנות את עמדתם, ולחוש בנוח יותר.


כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות