שאל את הרב

בלבולים בחזרה בתשובה

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 02/08/07 20:32 יח באב התשסז

שאלה

שלחתי לפני שבוע בערך, ולא ענו לי...

אז אני כותבת שוב. =]

שלום רב!

אני בת 15 וחצי חוזרת בתשובה כבר בערך חצי שנה.

קודם כל אני רוצה להגיד שהאתר הזה תורם לי רבות ואני כל הזמן קוראת פה מאמרים ושאלות ופשוט- קבלו ח"ח עצום!!!!!! אשריכם!!

אז ככה..

לקחתי על עצמי כבר כמה דברים- צניעות, תפילה אחת ביום (משתדלת), ברכת המזון, ברכות השחר וכו'.

יש לומר שזה היה בהדרגתיות מוחלטת ושום דבר אל היה בחיפזון וחשבתי על כל דבר לפני!

כרגע אני עומדת במצב שנורא קשה לי.

אני יודעת את כל הקטע עם האופניים וכו' וכו' קשה אז בעליה, זה לא מספק אותי. זה לא עוזר לי להתמודד.

רע לי עם זה שחזרתי בתשובה.

אבל זה לא רע ככה כמו שזה נשמע.

רע לי כי אני מצטערת שלא עשיתי את זה לפני...שלא נולדתי ככה

אני מרגישה שיש לי לכפר על כל כך הרבה דברים שאני לא יודעת מאיפה להתחיל!!!!

אני מסתכלת במראה, ולא מבינה מה אני רואה!!

זאת לא אני. מי זאת שם? איך היא הגיעה לכאן?

אני יודעת שזו הדרך האמיתית, הנכונה, ו-ה-י-ח-י-ד-ה, אבל נורא קשה לי!!!!

אני בוכה בזמן האחרון, איך אומרים? "נון-סטופ", אני רואה את כל החברות החילוניות שלי מתרחקות ממני, המשפחה מתרחקת, כולם מתייחסים אלי כאל מצורעת!!! האם זה מה שמגיע לי??? אחרי כל הדברים שאני מקריבה מתוך רצון ה' בלבד???

כל פעם, בתפילה כשיש את "אנא בכח", את המשפט האחרון- "...שוועתנו קבל, ושמע צעקתנו, יודע תעלומות", אני צורחת את זה מכל הלב, אני בוכה מבפנים, אני מתחננת לקדוש ברוך הוא שיתן לי את הכוחות להמשיך ולהתחזק, ופשוט, הכוחות נעלמים לי!!!

איפה הוא כשאני כ"כ צריכה אותו??...

בע"הית אנחנו טסים להולנד עוד שבועיים לערך, כמובן- במלונות לא כשרים. אז מה? אני לא אסע? בטח שכן! אני חייבת להראות לכולם שאני הולכת עם זה עד הסוף! שום דבר לא יעצור בעדי!

אז כשהם יאכלו ארוחת בוקר, אני אשן לי עוד קצת. מה יש?

כשהם ילכו לאכול בחוץ, במסעדה לא כשרה, אני אשאר לי בחדר ואקרא לי ספרים.

כמה דברים אני מקריבה לה' יתברך והוא לא עוזר לי!!!!!

איך אני ממשיכה מפה? לאן אני מתקדמת?

מאיפה אני שואבת כוחות מחודשים כדי לעבוד את ה' יתברך ב=ש=מ=ח=ה??????????

תשובה

הילה יקרה,

אני מתפעל מהדרך המיוחדת שאת עושה לבדך, ובגיל כה צעיר.
לפני שאענה על שאלותייך, אני רוצה לבקש שלפחות פעם ביום, תעצרי כדי להתבונן בצורה כנה ואמיתית, במסע שאת עוברת.
הביטי היכן את היום ואיפה היית לפני חצי שנה. ראי מה את כבר שומרת ומקיימת – ועד כמה נדירים הדברים האלה בסביבתך הקרובה והרחוקה.
רבי נחמן מברסלב זצ"ל אומר לנו – אם היינו הופכים יהודי, באופן שפנימיותו הייתה נגלית לעין, היינו רואים שרבבות עולמות תלויים בכל גיד ובכל איבר שלו. רבבות עולמות מושפעים מכל פעולה, מחשבה ודיבור שלנו.
קיבלת על עצמך צניעות, שבת וכשרות. "לאט לאט ומתוך מחשבה", כך את כותבת. שימי לב וזכרי ואל תשכחי לעולם - רבבות עולמות כבר בנית, אין סוף למציאויות הרוחניות שהארת, קוסמוסים שלמים מתוקנים כעת, בגלל כל מה שתיקנת ושינית בחייך!
ולכן, לפני שניכנס לפרטים, חשוב לזכור את הדבר העיקרי, והוא – שזכית לסובב את ההגה של החיים שלך. את לא נוסעת יותר בדרך שמתרחקת ומתרחקת עד שהיא מתנתקת, חלילה, אלא את נוסעת בדרך הכי נכונה, הכי אמיתית והכי מרגשת. את נוסעת אל הקדוש ברוך הוא.
את כבר מתקרבת אליו, את כבר בקשר איתו. את כבר בדרך אליו, ובגיל כה צעיר, ולבד! אשרייך!

לשאלותייך -

את מצטערת על שלא חזרת בתשובה עוד קודם ומרגישה שיש לך המון מה לתקן. זוהי תחושה טבעית המתעוררת בכל אדם שבא לתקן את עצמו, בין אם היה תמיד חרדי ובין אם זה מקרוב חזר בתשובה. כל פעם שאנחנו רוצים להשתנות, אנחנו עומדים מול עצמנו בנקודה של חיסרון עמוק והנטייה הטבעית היא – להיבהל. איך הגענו למצב כה גרוע, איך טעינו ככה, ואיך נצליח לתקן.
אל תיבהלי מן הבהלה. היא תחלוף ואז את תביני ותפנימי, שעם העבר אין לך שום עניין יותר. לא את בראת את עצמך במקום שבו עברו עלייך 15 שנותייך הראשונות. הקב"ה שם אותך שם והוא יודע למה. כל שמוטל עלייך כעת זה לעשות מה שאת יכולה היום, ולהבין שמכוח רצונך הטהור ביום הזה, נטהרים גם כל האתמולים. לא אני ממציא את המילים היפות האלה, הן כתובות בכל ספרי הקודש ורבי נחמן אומר לנו אותן בכל הזדמנות. "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן".
אם את מאמינה שהעבר ניזוק, תאמיני שההווה משקם. וזכרי שההווה לא משקם רק את היום הזה, אלא גם את כל מה שקדם לו. בהדרגה תחושי בזאת בעצמך.

את שואלת איפה השם יתברך ולמה הוא לא עוזר לך.
על השאלה איפה השם בחייך, יש רק אדם אחד בעולם כולו שיכול לענות – וזאת את. רק את יכולה להתבונן, להתפלל ולראות – הנה השם. השם כאן, בהתגברות הזאת. במצווה הזאת. בהתחזקות הזאת. באושר הזה. השם כאן, בדמעות האלה ובכוח המחודש שבו את מתחילה למרות כל הקשיים עוד יום חדש, עוד תפילה אחת, עוד ברכה אחת. אני בטוח, שאם תחפשי אותו תמצאי אותו בחלקים רבים של חייך. ועם זאת, ישנם עדיין חלקים חשוכים. בעיקר במערכת היחסים שלך עם סביבתך – המשפחה והחברות.

שלמה המלך כותב לנו 'עת לקרוע ועת לתפור'. התהליך שאת עוברת כעת הוא תהליך של קריעה. את נקרעת ממקומך הישן, והתחושה היא קשה ומכאיבה. קריעה היא תהליך לא קל ואת בנאדם רגיש ולא אטום, ולכן זה משפיע עלייך ביותר. מה שאת זקוקה לו כעת הוא עידוד רב. חפשי לעצמך חברות חדשות. חוזרות בתשובה כמוך, ושהי במחיצתן. חפשי ספרים שמתארים תהליך כמו זה שאת עוברת וקראי אותם. השתדלי לשמוע שיעורים ודברי חיזוק. מצאי את אושרך ואת סיפוקך ושמחתך בסביבה חדשה, סביבה של תורה ומצוות. בד בבד עם ה”עת לקרוע" שמאפיין את חייך הקודמים, מתרחש גם "עת לתפור", שמאפיין התחלות חדשות. חפשי אותן!
אל תתייאשי. הסבירי לעצמך שהקושי הוא זמני, הוא מאפיין את המעבר, הוא מאפיין את הבדידות של ההתחלה. בהדרגה – תהיה לך חברה חדשה, וההתרחקות של החברה הישנה לא תכאיב כל כך. כולנו עברנו את זה. זה טבעי, וזה יעבור בעזרת השם.

ובעניין הנסיעה להולנד – חשבי על כך שוב. אם את אכן רוצה לנסוע, או אם את חייבת לנסוע, סעי מתוך הרבה תפילות, אבל לא ממקום כוחני. זה לא יהיה קל להיות בדרגה רוחנית גבוהה כשכל הנתונים אינם מאפשרים זאת. אל תצפי לעשות זאת בצורה הוליבודית מופלאה ומרשימה. אל תנסי להרשים את בני משפחתך וגם לא את עצמך (ואת השם בטח שלא. הוא בכלל לא צריך שנרשים אותו, רק שנבקש את עזרתו ונהיה מספיק ענווים ופתוחים כדי לקבל אותה כפי שהיא).
גם זה תהליך טבעי ואופייני – הרצון להיות גיבורה, חזקה ומנצחת. הרצון ללכת על כל הקופה ולעבוד את השם במסירות נפש כמעט כמו אברהם אבינו בכבשן האש... ובכן, למרות שאת נמצאת בתהליך שאין קץ לחשיבותו, אינך יכולה לצפות שהכל ילך בצורה חלקה וחגיגית. יהיו רגעים קשים ויהיו מקומות שיהא עלייך לסגת. לעיתים אנחנו מתקדמים בזחילה ולעיתים בישיבה, לא תמיד אנחנו רוכבים בדהרה על סוס אצילי...

אני מקווה שהנסיעה לא תזמן לך לבטים קשים מדי, אבל מה שחשוב הוא שתיסעי רק אם את אכן בוחרת בכך. לא בשביל להוכיח להם (למי?) שאת יכולה להיות הכל – גם חוזרת בתשובה וגם בהולנד וגם בצום בחדר שלך.

בינתיים 'קחי אויר' והשתדלי להתעודד. ההתחלה היא תמיד החלק הקשה ביותר. השם יתברך מלווה אותך תמיד ומעריך עד מאוד את התקדמותך.

אני מציע לך גם להכנס לאתר שלנו: לב הדברים. אני בטוח שתמצאי שם דברים שיחזקו אותך. את יכולה גם לכתוב לי דרך שם אישית ואשמח לענות. אם תכתבי לי את הכתובת דואר רגיל שלך אשמח גם לשלוח לך חוברות ודיסקים שלי ללא תשלום.
ה' איתך
ארז

לאתר לב הדברים





























כתבות נוספות