שאל את הרב

בילויים בספירת העומר

חדשות כיפה הרב רונן נויבירט 28/04/08 12:31 כג בניסן התשסח

שאלה

לרב, שלום וברכה!

רציתי לדעת:

1. האם מותר ללכת להצגות וסרטים בימי ספירת העומר? אם לא, אפשר לראות סרטים בבית?

2. באתר יש שתי דעות לגבי גילוח שערות ברגליים וכנ"ל לגבי קניית בגדים ולבישתם. מהי ההלכה בנושאים אלו?

תודה רבה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה,

צפייה בסרטים (שמותר לראותם כל השנה) מותרת בסרטים שאינם קומדיות או סרטים מוסיקליים, ואין חילוק בין צפייה בבית לצפייה בקולנוע.

אין כל בעייה להתגלח ברגליים.

לגבי בגדים חדשים, אתן בקדמה קצרה.
יש לעתים ערבוב מושגים בין ימי בין המצרים לספירת העומר. ימי האבלות של בין המצרים משופעים בדיני אבלות וחמורים יותר, ואילו בימי הספירה קיימים במקורות הקדומים של ההלכה שני מנהגי אבלות בלבד - איסור תספורת ואיסור נישואין (שו"ע תצ"ג א'-ב'). המשנ"ב מוסיף שם במקום : " ואין ראוי להרבות בשמחה [טור]. ומ"מ אם נזדמן לו איזה ענין שצריך לברך עליו שהחיינו יברך". לכאורה משמע מדברי המשנ"ב שאין ראוי לגרום לברכת שהחיינו לכתחילה, ועל כן ישנם המחמירים שלא ללבוש בגד חדש בספירת העומר . ויש רבים מהפוסקים שנטו להתיר .
ע"פ האמור לעיל מן הראוי שלא לרכוש בגדים חדשים, והרוצה להקל יש לו על מי לסמוך ובפרט בשעת הצורך.
גם למחמירים שלא ללבוש בגד חדש, ניתן להקל בשבת כיוון שאפילו בשבתות בין המיצרים יש פוסקים שמתירים, ובודאי שניתן לסמוך עליהם בנד"ד. בימי חוה"מ פסח, בוודאי שאין להחמיר בכך.
המעוניין לקנות בגדים ע"מ להשתמש בהם לאחר ימי האבלות ובפרט אם קונה בשביל חתונה העתידה להתקיים בל"ג בעומר, יקנה ויברך שהחיינו בעת לבישתם.

ברכה והצלחה,
רונן

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות