שאל את הרב

ביוץ בשבעה נקיים

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 30/12/07 12:48 כא בטבת התשסח

שאלה

לרב שלום.

אני מצטערת מראש אם השאלה תהיה ארוכה.

אני זקוקה לחיזוק ולהבהרה כי אני מאוד מבולבלת ונסערת. אני בת 33 חוזרת בתשובה (מנסה לפחות..) ויש לי בעיה של ביוץ בשבעה נקיים. יש לי ילד בן שלוש. במשך כמעט שנה ניסיתי כמעט את כל הדברים הטבעיים אך המחזור בשלו.(לוקח לי הרבה ימים להתנקות ובנוסף ההפלגה קצרה) דיברתי כבר עם מספר רבנים כולל ראש מכון פוע"ה והתשובה היא אחת: הורמונים. אין לי אידיאולוגיה נגד הורמונים אני פשוט חוששת מאוד לקחת אותם. (בידוע שיש להם תופעות לוואי) כששאלתי את ראש מכון פוע"ה למה אי אפשר להתיר לי לטבול בביוץ הוא ענה לי תשובה לאקונית וקרה. ההלכה בכבודה ובעצמה מונעת ממני להביא ילדים לעולם ואין שום פיתרון הלכתי מלבד להכניס לגוף שלי שבע"ה הוא בריא (עשיתי בדיקות פוריות) חומרים שיכולים גם לסרטן והשם יודע עוד מה. זה פשוט לא מתקבל לי על הדעת וזה מערער לי את האמונה בדרך. אני פשוט כועסת. בתור חוזרת בתשובה עברתי הרבה ניסיונות אבל הניסיון הזה שובר אותי. קיבלתי טלפון של רב שיכול להיות שיתיר ככה אמרו לי אבל האמת שאני פוחדת להשתמש בו כי הרבנים מפחידים עם כרת. מה לעשות? אני ממש לא מבינה בהלכה אני רק רוצה ילדים ושימצאו לי פיתרון הלכתי לא כזה שיסכן אותי. השעון הביולוגי שלי דוהר. האם הרבנים מוכנים לקחת אחריות על תופעות הלוואי? ואם יגידו לי אין מה לעשות זה מה יש אז אני שואלת את עצמי האם חזרתי לתורת חיים או לתורה שממררת את החיים (שלא לדבר מה זה עושה לשלום בית כשאשה נידה כ"כ הרבה ימים כי המחזור ארוך וההפלגה קצרה ומה זה עושה לחיי האישות כשאישה חוזרת מהמקווה עצובה כי היא יודעת שהביוץ עוד פעם היה לפני יומיים) ואיפה השם בכל זה מה הוא רוצה והאם תפילה בלבד יכולה לסדר את המחזור? והרב האם לקחת הורמונים או לחפש רב אורתודוכסי שיתיר. מבקשת עזרה

תשובה

בע"ה
קודם כל, שמחתי לשמוע שיש לך כבר ילד ,שזה אומר שעקרונית המערכת יודעת לתפקד נכון , והמחזור הקצר הוא לא משהו כרוני.
לא כת
אמנם אינך חולה, אבל כרגע הגוף שלך אינו מתפקד באיזון נכון כשל רוב הנשים, וזה אומר שגם אם הביוץ מתרחש , הוא אינו בא בפיזור הורמונלי נכון על פני חודש, וגם אם הרופאים אומרים שאין לזה משמעות, אני מרשה לעצמי להניח שהיא קיימת ,אלא שאין לזה עדיין הסבר ידוע.
אם כן הבעיה היא לא הלכתית אלא ביולוגית - רפואית. וההלכה מכוונת ומעמידה אותנו על הצורך לדאוג שמערכת החיים תהיה בגוף בריא! (כך זה בכל נושא הטומאות, גם אצל גברים, וגם בטומאות כמו צרעת וכד' שלצערינו היום אין לנו את המודעות לחשיבות ההקפדה עליהן)
אבל מעבר לשאלת הביוץ וההריון , יש כאן אנומליות נוספת ,שגם אותה ציינת,והיא שבמשך חודש יש לכם ימי טהרה מועטים וזה גם "לא בריא" ומזקיק שינוי לטובה.
דוקא על בעית ההריון ניתן להתגבר די בקלות, ע"י הזרקת זרע לרחם שלא בדרך של ביאה , האם זה נורמלי? האם זה יפתור את בעית ימי הטהרה?
ואם היה נמצא מישהו שיאמר לך (בניגוד להלכה) שמותר לך לטבול יומיים קודם, האם זה היה מחזיר לך את תשעת ימי הטהרה האבודים?
אמנם בד"כ ניתן לסדר את הענין ע"י חיזוקים טבעיים, שאני מבין שכך נסית, אבל לפעמים צריך איזשהו חיזוק מאזן כימי, שיחזיר לגוף את הקצב הנכון של ההורמונים. זה לא נורא, בודאי לא מסרטן ,ומאד כדאי לקחת ולאחר את הביוץ , ולהרויח גם את ימי הטהרה וגם את ההריון.
יש היום אמצעים הורמונליים (אמנם מועי הריון, אבל לאחר שהגוף מתאזן, ניתן לוותר עליהם) כמו מדבקה ("אוורה") או טבעת נרתיקית (נובה - רינג) שאינם עוברים דרך מערכת העיכול, הספיגה שלהם הרי יותר חלקה ויש מעט מאד , אם בכלל , תופעות לוואי, כיון שרמת ההורמונים היא מופחתת. תתייעצי עם הרופאה שלך, ותיהני מהתוצאות.
ועוד, האם בדקו את הרחם? יכול להיות שיש איזה פוליפ או הידבקות ברחם, והם הגורמים להפלגה הקצרה. בדיקה שנקראת "היסרסקופיה" תגלה מיידית אם יש משהו כזה ודי בקלות ניתן להסירו ולהמשיך הלאה בבריאות ובשמחה.

את ההלכה לא יכול אף רב לשנות,שבעה נקיים הם הלכה פסוקה, ואין מי שיוכל לשנותה.יש מגמה מאד ברורה של רצון להקל על נשים שיש להן קשיים בפוריות ומכון פוע"ה מוביל את הכיוון הזה , אבל הסוד הוא לא בלהקל בניגוד להלכה ח"ו, אלא בלמצוא את השילוב הנכון בין מה שיש לרפואה להציע היום עם עשיית רצון ד' וביחד מקיימים מצות "ורפא ירפא" וזוכים לישועה.

כתבות נוספות