שאל את הרב

בזבוז זמן ומנוחת הנפש

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/05/06 22:00 ה באייר התשסו

שאלה

שלום וברכה....

אני עכשיו נמצא בתהליך של תשובה.. בסביבה ובמשפחה שלא ממש שומרת מצוות- אני מנסה שכן לשמור כמה שאני יכול.. אבל זה קשה.. אני משתדל ללכת לשיעורי תורה ולהתפלל שלוש תפילות ולקבוע עיתים לתורה....

הלכתי ושמעתי בכמה שיעורים שטלויזיה זה פשוט זוהמה. הכל יש בה- לשון הרע, זוהמה רכילות,מראות אסורות... וכו'.

אי כשהייתי חילוני ולא הייתי בקטע של הדת הייתי רואה הרבה טלוזיה כי זה היה החיים שלנו בעיקר...החילונים

עכשיו בזמן האחרון אני מרגיש שאני רואה פחות טלויזיה לגמרי... אני בקושי רואה טלויזיה אבל עדיין רואה כדורגל ונמשך לזה... מאז שאני קטן אני אהבתי כדורגל.... לראות כדורגל לשחק כדורגל.. וקשה לי להיפרד מזה..במיוחד שיש לי טלויזיה בחדר...

עכשיו השאלה שלי זה האם גם כדורגל זה זוהמה וטומאה..הרי שמם אין לשון הרע ורכילות אלא רק כדורגל..

האם זה גם זוהמה כמו כל השאר??? איך ולהימשך לזה????

אשמח לקבל תשובה ותגובה...

אם אפשר לא לשלוח את התשובה לאימייל שלי כי אני חושש שההורים שלי יראו את השאלות שלי(אלא לשלוח רק לאתר)

תודה רבה!!!!! ויישר כוח על עבודת הקודש שלכם!!!!!!!!

ממני טל(אני בן)

תשובה

שלום טל!
אני ממש ממש מעריך את כל מה שאתה מספר לי! יש לך כוחות מדהימים! זה פשוט כל כך קשה ללכת נגד הזרם של החיים, לעמוד על שלך כשכל הסביבה שלך נוהגת אחרת- ממש כל הכבוד לך!
נכון, בטלויזיה יש הרבה רע. כל מה שאתה אומר עליה נכון מאוד. יש דברים רבים שרואים בטלויזיה שממש אסור לראות, לשמוע, לקלוט כי הכל משחיר את הנפש, עושה את הנפש לפחות צלולה, לא מאפשר לבן אדם להתקרב לה´. בני אדם כמוך וכמוני, שביזבזו הרבה מאוד מהזמן שלהם מול הטלויזיה- מתקשים מאוד להיפרד ממנה אחר כך ולכן אני ממש מעריך אותך שאתה כבר בקושי רואה- זו גבורה גדולה מאוד!
חשוב להבין שיש משהו בטלויזיה שהוא רע אבל לא כל כך שמים לב אליו- ביזבוז זמן. מעבר לכל הרע שיש בתוכן של הטלויזיה, האדם גם מבזבז הרבה שעות ולא עושה שום דבר עם עצמו בינתיים, הוא לא מתקדם, הוא לא בונה, הוא לא עושה דברים ערכיים וזה- אולי יותר מהכל- חבל מאוד.
אבל מצד שני- אם בן אדם מתקדם כל הזמן כפי יכולתו ורוצה אחרי כל ההתקדמות קצת להשתחרר, קצת להקדיש לעצמו זמן לנוח ולהירגע- זה דבר ממש טוב (לא רק שזה מותר- זה אפילו חשוב!)
לכן, אם אתה נזהר לראות רק כדורגל מתוך מגמה לנוח ולהרגע- זה מותר וחשוב.
אבל... אם אתה כבר רואה טלויזיה ורואה משחק כדורגל אתה חייב להזהר בכמה דברים:
א. לראות רק את הכדורגל. לא את הפירסומות, לא את התשדירים, לא את הצילומים של הקהל (פשוט להוריד שניה את העיניים) כי אולי יש שם חוסר צניעות.
ב. לראות רק את הכדורגל ולא תוכנית אחת לפני ותוכנית אחת אחרי כי אז אתה עלול להמשך לזה וחבל.. ג. תיזהר מלהכנס יותר מדי לאוירה של המשחק... אולי פעם כשהיית יושב ורואה כדורגל, אולי אולי היית חושב ואומר דברים לא יפים על הקבוצה השניה- אז כדאי להמנע, להשאר רגוע ולנוח... בקיצור, אפשר לראות רק כדורגל, אפשר להרגע וחשוב להרגע- אבל תמיד צריך להזהר שלא להיסחף... שוב אני חוזר להתחלה: אמרת שאתה משתדל עכשיו בכל מיני דברים- חשוב מאוד שלא תהיה לחוץ בכל התהליך של החזרה בתשובה, חשוב שהכל יהיה בנחת וברוגע. תקיים מצוות כי ה´ רוצה ואתה רוצה, תלמד תורה כי אתה רוצה לדעת מה ה´ רוצה מאיתנו, תתפלל אל הקב"ה שיעזור לך ללכת נכון בכל התהליך הגדול שהתחלת... והכל- בשמחה אדירה שזכית! ו- אל תשכח שחשוב מאוד לשאול! מאוד חשוב תמיד תמיד לברר כל דבר- אז כל הכבוד שאתה שואל ואתה תמיד מוזמן לשאול שוב!
בהצלחה!
אילן
ilancohen9@walla.co.il

כתבות נוספות