שאל את הרב

אתר אנטי ציוני דתי

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 08/06/07 15:31 כב בסיון התשסז

שאלה

נתקלתי באתר http://www.yoel-ab.com

זה אתר שנועד להסביר את ההשקפה הדתית לאומית ציונית - להראות שהיא לא נכונה.

ורציתי לדעת כיצד להתייחס אל התוכן המובא בו.

בעל האתר מביא מקורות רבים לדבריו.

ומה הרב חושב על כך.

תודה רבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך,

עיינתי באתר הנ"ל. האתר מלא שטויות והבלים. הביקורת שלו על הציונות הדתית היא לא עניינית ולא רצינית.
עד כמה אפשר להתעלם מיד ה´ אשר גאלה את עם ישראל מהגלות הממארת והביאה אותם חזרה לארצם?
עד כמה אפשר להתעלם מהסימן המובהק שנתנו חז"ל לקץ המגולה, שארץ ישראל חוזרת לתת פירותיה?

לגבי כמה נקודות עקרוניות שראיתי באתר בחטף:
הרב קוק היה נערץ ע"י כל גדולי התורה מן העולם ה"חרדי" בזמנו. אני חוזר שוב: כל גדולי התורה.
יש אין סוף ראיות לזה.
אלא מה, "שועלים קטנים מחבלים כרמים". כל מיני תלמידים שלא שימשו כל צרכם או עסקנים פוליטיים החליטו לעצה את דעת הקהל בעולם החרדי (או בלשונם החלקלקה: דעת תורה) נגד הרב קוק וע"י כך לגרוף רווח פוליטי על גב הציונות הדתית.
כך צונזרו מהעולם החרדי כל מיני מקורות שלא התאימו להשקפת העולם שלהם.
תשובות של הגאון ר´ שלמה זלמן אוירבך בענייני שמיטה, בהם הוא תומך בהיתר המכירה בעקבות הרב קוק אשר אליו הוא מתייחס במילות הערצה - צונזרו מהספר בהוצאתו המחודשת!!!
ספר שלם של הגאון ר´ אליעזר וולדינברג על המדינה בהלכה, בו הוא מצטט את הרב קוק פעמים מספר - הפך לנדיר ביותר עקב התנגדות צאצאי המחבר להוצאת הספר. אוי לו לסבא שנכדיו מצנזרים את תורתו!!!
וזה בדיוק מה שעשו שם לספר של הרב יששכר שלמה טייכטל. כל הקורא את הספר לא יכול שלא להתרשם מן המהפך הנפשי שעושה המחבר, ומחשבון הנפש הנוקב שהוא עורך. אף כאן, צאצאיו החליטו שטעה, ויש ליישר אותו עם הקו המחששתי שלהם, אשר ממנו הוא התפקח. אלא שלא החציפו עד כדי למנוע את הוצאת ספרו, והסתפקו במכתב פתיחה ההופף את תוכן הספר על פניו.
תופעות כאלו ישנן למכביר. לדוגמא: יצא עכשיו ספר חדש על הגאון האדר"ת בהוצ´ חרדית. הנ"ל היה חותנו של הרב קוק, קשור אליו בעבותות של אהבה ותורה. בכל הספר - אף מילה על הרב קוק.
ראה ראיתי הוצאה של החתם סופר על הש"ס בה השמיטו פסקה שממנה עולה שעבודת הקרקע בא"י היא מצווה כהנחת תפילין.
תופעות עגומות אלה די בהם.
די בהם כדי להראות עד כמה המאבק נגד השקפת מרן הראי"ה ותורתו איננו מאבק רציני, אלא מאבק פוליטי של תלמידי חכמים קטנים. גדולי הדור לא התבטאו כמוהם על הראי"ה מעולם, ואף התנגדו להתבטאויות כאלו.
צר לי, רק בור יכול להתרשם מאתר כזה ולהבהל ממנו. מי שלמד תורה בצורה ישרה ולא מעוותת, מי שנגיע לו בתורתו של מרן הראי"ה, או מגחך קלות למקרא התכנים באתר, או שיוצא משלוותו למראה העליבות הכאילו תורנית אליה אפשר להגיע.
אבל לצערי, התרגלנו אליה.

אל תתרגש. באמת אין ממה.
תמשיך ללמוד תורה בגדלות וביושר, ועוד שנה-שנתיים של לימוד, שתיכנס שוב לאתר ההוא, תתפרץ בצחוק רועם איך אתר שכזה גרם לך לאיזשהו ערעור בבטחון גאולת ישראל.
אינני אומר שלא צריך לבחון את דרכנו ולבקר אותה, או שכל האמת כולה אצלנו. אלא שהביקרות העצמית וחשבון הנפש צריכים להעשות ברצינות ובעומק. שתי תכונות שהאתר ההוא לא נתברך בהן.

חילך לאורייתא.

"כי בחר ה´ בציון" (איך לא צנזרו את זה עדיין...)

ידידיה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות