שאל את הרב

אני לא יפה! למה שמישהו ירצה אותי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/07/07 11:18 כג בתמוז התשסז

שאלה

שלום!

אני חושבת שאני לא יפה!

בעצם אני לא חושבת אני בטוחה!

סתם מכל מיני דברים שאנשים פולטים לפעמים..

אני אחת בולטת יחסית בשבט\כיתה\שיכבה..

ואחת שלא תבכה אם מישהי אמרה לה איזה משהו...

אני פשוט לא ישים פס..

הבעיה שאני באמת חושבת שאני לא יפה...

אני מסתכלת במראה ואומרת לעצמי למה שמישהו ירצה להתחתן אם אחת מכוערת כמוני??..

עכשו תגידי לי שהוא ישים לב לפנימיות ולא לחיצוניות..

אבל כשאנשים מתחתנים הם גם מסתכלים גם על החיצוניות זה ברור...

אמנם יש לי עוד זמן עד החתונה אבל-

אם יש לך איזה פיתרון אני אשמח מאוד לשמוע!

כמה שיותר מהר יותר טוב!!

תודה רבה!!

(לבקשת השואלת השמטנו פרטים מזהים)

תשובה

שואלת יקרה שלום לך!

אני מבינה את הקושי שאת מתארת, ובאמת הוא משותף לנערות רבות בגילך, ובעצם לכלל הנשים באשר הן...אנו מחשיבות מאוד את היופי החיצוני שלנו, ומוטרדות ביותר באשר לשאלה זו.
האמת היא, שאיני יכולה לשפוט באופן אובייקטיבי בנוגע ליופיך, שכן איני מכירה אותך... אולם לעניינינו, זה כלל לא משנה.
עם זאת, איני מתכוונת להגיד לך שיופי חיצוני אינו חשוב, והעיקר היופי הפנימי, כיוון שכמו שאת אומרת ברור שהיופי החיצוני תופס מקום בחיינו. אפילו חז"ל בחרו לציין בהדגשה לדוגמא את יופיו החיצוני של ר´ יוחנן, ומכאן שאף הם הקנו לכך חשיבות.
אלא מה? שיש לדעת שלכל אחד חסרונות ויתרונות משלו, והשאלה במה הוא בוחר להתמקד. ישנם יפים יותר, ויפים פחות, חכמים יותר וחכמים פחות, מוזיקלים יותר ופחות ועוד ועוד. אך אם האדם יושב ומשקיע את עיקר מחשבתו ורגשותיו בניתוח ותחושת החסר שבו, הוא לא יגיע רחוק. לא בכדי ברא הקב"ה את העולם מגוון כל כך, כאשר כל אחד יכול לתרום בתחום שבו הוא בולט וטוב, ולתת לאחרים את מקומם בתחומם הם.
ממכתבך עולה, שאכן את נוקטת בגישה חיובית, ולא נותנת לתחושות החולשה שלך להשפיע על ההתנהלות היומיומית שלך. את תופסת מקום מרכזי בחברתך, וזו הדרך הנכונה לדעתי, והמשיכי בה.
אם כן, למה נועדו אותן תחושות לא נעימות שאת חשה ביחס ליופיך? יתכן שהן נועדו לאפשר לך את ההתמודדות אתן, שכאשר הן מופיעות תעמדי מולן ותגידי לעצמך שאינך נותנת להן לנצח אותך, ובכך תצאי מחוזקת וגדולה יותר להתמודד עם אתגרים נוספים. אולם, יתכן גם שאת יכולה לעשות משהו מעשי עם התחושות האלו. יתכן שאת יכולה לשפר את הופעתך באמצעים שונים ולא מסובכים. האם יש לך חברה, או קרובה שמבינה באסתטיקה נשית, ויכולה אולי לייעץ לך בעניין? יתכן שהיא תוכל לתת לך טיפים כיצד להתאפר, איך להסתפר ולהסתרק בצורה שתשפר את הופעתך בעינייך, ומימלא גם בעיני זולתך. גם אנשים עם נתוני פתיחה פחות טובים, יכולים לשפר מאוד את הופעתם באמצעות שימוש בכלי טיפוח שונים, על פי ייעוץ והכוונה.
אשמח לסייע לך עוד בעניין זה, או בכל עניין כפי שתחפצי.
אך טוב!
שפרה
shiframish@gmail.com

כתבות נוספות